کافه سه میم

طرز تهیه چند پیتزا پرطرفدار

پیتزا و تاریخچه پیدایش آن

پرطرفدار ترین انواع پیتزا

  • پیتزا خوب

پیتزا و تاریخچه پیدایش آن

پرطرفدار ترین انواع پیتزا

 

در ابتدای کلام می خواهیم نظر شما را به معرفی یکی از بهترین کافه های شیراز جلب کنیم.

کافه سه میم با محیطی دنج و آرام و کلاسیک ، فضایی کاملا مناسب برای گذراندن وقت به تنهایی یا به همراه عزیزان خود می باشد.

کافه سه میم دارای منویی غنی از انواع نوشیدنی های سرد و گرم ایرانی و خارجی ، انواع صبحانه های سنتی و خارجی و همچنین خوراک می باشد.

پیشنهاد می کنیم حتما برای بهره بردن از فضای آرام آنجا و همچنین نوشیدن و میل نمودن انواع نوشیدنی ها و غذاهای پرطرفدار سه میم به آنجا سر بزنید و مطمئن باشید از مشتریان ثابت سه میم خواهید شد.

 

پیتزا و تاریخچه آن :

پیتزا که در ایتالیایی به آن pizza گفته می شود یکی از غذاهای بسیار دوست داشتنی و خوشمزه و پرطرفدار ایتالیایی است که قدمتی بسیار قدیمی دارد.

پیتزا شامل یک نان گرد تخت بود که روی آن را با پنیر ، سیر ، ریحان ، گوجه و ... پر می کردند و آنرا درون تنور می پختند.

نام پیتزا در دست نوشته های یافت شده در شهر گائتا ی ایتالیا یافت شد که مربوط به قرن دهم میلادی می باشد.

پیتزای امروزی در ناپل ایتالیا اختراع شد و دستور آن در کشورهای دیگر با تغییرات متعددی استفاده می شود.

در گذشته دلیل اینکه مردم ناپل ، پیتزا را در لیست غذاهای روزانه خود داشتند وجود فقر در آنجا بود و مردم به غذایی ارزان که راحت هم تهیه شود نیاز داشتند.

همان طور که اشاره شد بنا به شواهد باستان شناسی غذایی مانند پیتزا به دوران باستان بر می گردد. در مناطق مختلف دنیا حتی در ایران عادت داشتند نان را به صورت گرد پهن می کردند و آنرا با مواد مختلف می پوشاندند مثلا در ایران باستان روی آن پنیر و خرما می ریختند و می خوردند و یا مثلا در یونان باستان عادت داشتند نان را با روغن و پنیر و سبزیجات طبخ کنند و بخورند.

بر اساس یکی از افسانه های محلی در سال 1889 میلادی در سفری که ملکه مارگاریتا به ناپل داشت درخواست کرده که برایش پیتزا حاضر کنند.

سرآشپزی به نام رافائله اسپوزیتو سه نوع پیتزا را برای ملکه حاضر کرد. از بین این سه پیتزا ، ملکه مارگاریتا ، پیتزایی را که با پنیر موزارلا و ریحان و گوجه درست شده بود را بسیار پسندید و سرآشپز ایتالیایی به همین خاطر نام آن را به نام پیتزا مارگاریتا نام گذاری کرد.

بعد از جنگ جهانی دوم همراه با مهاجران ایتالیایی ، پیتزا ایتالیایی هم به آمریکا وارد شد و دیری نپایید که توانست جای خود را در لیست غذایی مردم آنجا باز کند.

امروزه پیتزا از پرمصرف ترین غذاهای دنیا محسوب می شود به طوریکه تعداد کارخانه هایی که پیتزای منجمد آماده تولید و عرضه می کنند بسیار زیاد شده است.

در این جا می خواهیم روش پخت دو نوع از پیتزاهای پرطرفدار را برایتان بیان کنیم.

 

پیتزا مارگاریتا :

پیتزا مارگاریتا در میان انواع پیتزاها جز پرطرفدارترین و خوشمزه ترین پیتزاها در تمام دنیا می باشد.

این پیتزا یکی از پیتزاهای اصیل ایتالیایی است که فقط از گوجه ، پنیر و ریحان تهیه می شود و به همین دلیل در بعضی از کشورها به آن پیتزای گوجه فرنگی می گویند.

مواد مورنیاز برای تهیه پیتزا مارگاریتا :

  • گوجه فرنگی

  • ریحان

  • پنیر مازارلا یا پنیر پیتزا

  • سیر

  • خمیر پیتزا

  • روغن زیتون

  • نمک و فلفل و آویشن

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا :

ابتدا گوجه ها را خرد کنید (البته می توانید گوجه ها را رنده کنید).

سیر ها را هم به صورت ریز خرد یا رنده کنید.

درون تابه مقداری روغن زیتون ریخته و روی حرارت کم قرار دهید ، بعد از اینکه کمی گرم شد ، ابتدا سیر را به آن اضافه کنید و بگذارید تا طلایی شود و سپس گوجه ها را به تابه اضافه کنید و نمک و فلفل را هم به آنها اضافه کنید و اجازه دهید تا آب گوجه ها کاملا تبخیر شود.

در این مرحله مقداری از ریحان را برای تزیین نگه دارید و مابقی را درون تابه بریزید و فقط برای چند دقیقه کوتاه با مواد مخلوط کند و سپس شعله را خاموش کنید.

بعد از اینکه مواد کمی سرد شد آن را روی خمیر پیتزایی که در پهن کرده اید بریزید.

پیتزا را برای 15 دقیقه درون فری که از قبل روی حرارت 275 درجه سانتیگراد گرم شده قرار می دهیم تا نیم پز شود.

حال پیتزا را از درون فر در می آوریم و پنیر و باقیمانده ریحان را روی آن بریزید و برای 15 دقیقه دیگر هم درون فر می گذاریم تا کاملا بپزد.

 

پیتزا پپرونی :

پیتزا پپرونی جز معروف ترین پیتزا های ایتالیایی است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد.

لغت پپرونی به معنای فلفلی است و دلیل نامگذاری این پیتزا به خاطر وجود سوسیس پپرونی است که در تهیه این پیتزا استفاده می شود.

سوسیس پپرونی ، سوسیس مخصوص یا طعمی نسبتا تند است که دارای طعمی بسیار خوشمزه و دلنشین است و از آن در تهیه غذاهای مختلف از جمله پیتزا بسیار استفاده می شود.

مواد لازم برای تهیه پیتزا پپرونی :

سوسیس پپرونی ، خمیر پیتزا ، پنیر پیتزا ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای ، سس گوجه یا سس کچاپ ،روغن زیتون ، آویشن و نمک و فلفل.

طرز تهیه پیتزا پپرونی :

ابتدا سوسیس ها را ورقه ورقه کنید و فلفل دلمه ای را هم نگینی و باریک برش بزنید.

گوجه ها را هم به صورت مربع های کوچک برش بزنید.

در این مرحله خمیر پیتزا را پهن کرده و کمی روغن زیتون روی سطح آن بریزید و سپس سس گوجه یا سس کچاپ را روی خمیر بریزید بطوریکه تمام سطح آن به سس آغشته شود.

حال نیمی از پنیر پیتزا را روی خمیر ریخته تا تمام قسمتهای خمیر را بپوشاند و بعد سوسیس و فلفل دلمه ای خرد شده را روی سطح خمیر پخش کنید.

در آخر گوجه های خرد شده را روی تمام سطح خمیر پخش کنید و در آخر باقیمانده پنیر را روی مواد بریزید و کمی نمک و فلفل و آویشن روی آن سطح پیتزا بریزید.

حال پیتزا را درون فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتگراد گرم شده است به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا کاملا بپزد و پنیر آب شود.

نکته کلیدی در تهیه تمام پیتزاهایی که درون آنها از گوجه فرنگی استفاده می شود ، این است که حتما محتویات داخل گوجه را خالی کنید و سپس آن را خرد کنید. در غیر این صورت باعث می شود که خمیر پیتزا آبدار شود و به خوبی نپزد.

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top