کافه سه میم

خاویار و خواص آن

خاویار و انواع آن

نحوه به دست آوردن خاویار

خاویار و خواص آن

نحوه خرید خاویار اصل ایرانی

  • خاویار

خاویار و خواص آن

.خاویار ، تخم بارور نشده ماهیانی است که در گونه خاویاری قرار دارند. خاویار از گران قیمت ترین خوراکی های جهان محسوب می شوند. فیل ماهی ، تاس ماهی روسی یا چالباش ، تاس ماهی ایرانی یا قره برون ، ماهی شیپ و ماهی ازون برون یا سوروگا ، گونه های اصلی ماهیان خاویاری دریای خزر هستند. دریای خزر به عنوان بزرگ ترین منبع ماهیان خاویاری در جهان به حساب می آید که بیش از 85 درصد خاویار جهان را تامین می کند. گونه های ماهیان خاویاری به عصر ژوراسیک بر می گردد و نزدیک به 27 گونه در این دسته ماهیان در کل جهان وجود دارند که 6 گونه آن در دریای خزر می باشد.

.ارزش ماهیان خاویاری بیشتر به واسطه تخم آنها می باشد بطوریکه خاویار به مروارید سیاه مشهور شده است.

انواع خاویار :

  • خاویار سیاه

  • خاویار طلایی

  • خاویار سرخ

خاویار،خاویار ایرانی،بلوگا ایرانی،Caviar، فروش خاویار ایرانی،خاویار دریایی ایرانی،فروشگاه اینترنتی سه میم،خرید خاویار بلوگا در شیراز،سه میم

 

.در میان انواع خاویارها ، خاویار سیاه از همه با ارزش تر ، با کیفیت تر ، خوش طعم تر ، پر طرفدار تر و مسلما از همه گران قیمت تر می باشد. در میان انواع خاویار ، خاویار سیاه ، لطیف تر و دارای طعم بهتر و از نظر ویتامین ها و مواد معدنی بسیار غنی تر است و در کمتر ماهیان خاویاری وجود دارد که همین موارد در بالاتر بودن قیمت آن بسیار موثر است.

روش صید و بهره برداری از ماهیان خاویار :

.برای دریافت خاویار از یک ماهی به زمانی نزدیک به 12 تا 15 سال زمان نیاز هست. در گذشته ماهیگیران برای برداشتن تخم از شکم ماهی در هنگام صید ، ماهی را با یک وسیله بیهوش می کردند و قبل از آنکه ماهی بمیرد که باعث فساد تخم هایش شود ، تخم ها را از شکم ماهی خارج می کردند و بعد گوشت آن را به بازار می فرستادند ولی امروزه به دلیل کم شدن ماهیان خاویار و نیز به دلیل بهره وری بیشتر از ماهیان خاویار ، از روش سزارین برای خارج کردن تخم ها از شکم ماهی استفاده می کنند. در روش سزارین ، بخشی از تخم ها را درون شکم ماهی برای باروری مجدد ، باقی می گذارند و بعد از این عمل ، ماهی برای سه ماه در استخرهای مخصوص ، قرنطینه می شود و بعد از گذراندن این دوره به دریا بازگردانده می شوند.

خواص و ویژگی های خاویار :

.خاویار یک ماده غذایی پر انرژی است که طعم و بویی بسیار خوش و دلچسب دارد. خاویار با طعم و بافت برجسته ایی که دارد ، مواد مغذی مفیدی را به عنوان پروتئین ها ، قند ها ، چربی ها ، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای عملکرد مناسب بدن را فراهم می کند.

.پروتئین موجود در خاویار شامل اسید های آمینه آرزین ، هیستامین ، ایزولوسین ، لیزین و میتونین است.

.چربی موجود در خاویار هم به دو دسته عمده تقسیم می شود که عبارتند از 25 درصد کلسترول و 75 درصد لستین.

.خاویار در کاهش ابتلا به بیماری های افسردگی ، بیماری های قلبی و عروقی بسیار موثر می باشد زیرا در خاویار غلظت اسیدهای چرب از نوع امگا 3 بسیار بالا است. همچنین خاویار سرشار از ترکیبی از نوعی اسیدهای چرب با زنجیره بلند می باشند که در سلامت سلول های عصبی بسیار موثر می باشند.

.خاویار به دلیل وجود سلنیوم بالا برای تنظیم فشار خون بسیار موثر است. وجود اسیدهای چرب مانند امگا 3 در خاویار ، مانع از افزایش کلسترول خون و به دنبال آن باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

.از دیگر فواید خاویار ، محافظت از استخوان ها و دندان ها می باشد ، زیرا خاویار حاوی ویتامین دی و کلسیم است. همچنین مصرف خاویار در پیشگیری از ابتلا به بیماری های آرتریت روماتوئید ، بیماری های دستگاه گوارش و بعضی از انواع سرطان بسیار موثر است.

.یکی دیگر از ویژگی های Caviar داشتن مقدار بالایی از عنصر آهن می باشد که به همین دلیل ، مصرف خاویار برای افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار توصیه می شود.

استفاده از خاویار ارگانیک یا همان خاویار دریایی که در پرورش آنها از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است ، در زنان باردار باعث افزایش رشد مغز ، چشم و هوش جنین می شود.

.همچنین مصرف خاویار به بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند نیز توصیه می شود زیرا باعث افزایش قوای جسمی بدنی آنها می شود و در بهبود روند درمانی آنها کمک کننده می باشد.

 

خاویار،خاویار ایرانی،بلوگا ایرانی،Caviar، فروش خاویار ایرانی،خاویار دریایی ایرانی،فروشگاه اینترنتی سه میم،خرید خاویار بلوگا در شیراز،سه میم

 

خواص خاویار :

1) انواع آنتی اکسیدان ها

.خاویار غنی از ویتامین A است که به بهبود بافت پوست آسیب دیده و جلوگیری از سایش سلول ها کمک می کند. همچنین وجود ویتامین E در خاویار در بالا بردن سیستم ایمنی بدن و نیز برای سیستم گردش خون ارزشمند است و در پیشگیری از بیماری پارکینسون موثر است.

2) ضد استرس و ضد میگرن

.خاویار از خوارکی های غنی از ویتامین B2 یا ریبوفلاوین می باشد که برای بهبود مشکلات عصبی ، اضطراب ، استرس و بی خوابی مفید است. ویتامین های B2 و B5 به وفور در خاویار یافت می شود که برای پیشگیری و کاهش حملات میگرن بسیار مفید است.

3) پیشگیری از حملات قلبی

.خاویار دارای مقدار بالای روغن امگا 3 می باشد که به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند.

4) کمک به بازسازی هموگلوبین

.هموگلوبین جزئی از خون است که به انتقال اکسیژن در بدن کمک می کند. خاویار به افزایش سطح هموگلوبین در خون کمک می کند و در بیمارانی که تحت شیمی درمانی یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ، توصیه می شود.

5) ضد افسردگی

.خاویار دارای مقدار بسیار بالایی از امگا 3 می باشد که در کاهش افسردگی و اختلال دو قطبی موثر می باشد و برای بهبود عملکرد شناختی بسیار مفید است .

6) کمک به کاهش فشار خون

.پتاسیم موجود در خاویار برای کاهش فشار خون بسیار موثر بوده و توصیه به مصرف آن در افراد مبتلا به فشار خون شده است.

7) محافظت در برابر ویروس ها

.ویتامین D که به عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند به وفور در خاویار وجود دارد. در واقع خاویار به عنوان منبع غنی ویتامین D شناخته می شود که در محافظت از بدن در برابر ویروس ها و دیگر بیماری ها بسیار کمک کننده است.

8) توسعه دهنده ماهیچه ها

.خاویار به دلیل داشتن غلظت بالای پروتئین برای رشد ماهیچه ها بسیار مفید می باشد ، به همین خاطر مصرف آن برای کودکان و زنان باردار بسیار توصیه شده است.

9) کاهش فشار خون

.خاویار به دلیل داشتن پتاسیم در کاهش فشار خون ، تاثیرگذار است و مصرف آن برای افراد دارای فشار خون بالا توصیه شده است.

10) مفید برای استخوان ها

.خاویار به دلیل داشتن مقدار زیاد کلسیم ، یک غذای عالی برای استخوان ها می باشد. مصرف خاویار در دوران بارداری بسیار توصیه می شود زیرا در این زمان ، بدن بیشترین مصرف کلسیم را دارد.

11) منبع غنی سلنیوم

.سلنیوم یک منبع معدنی حیاتی برای بدن است. در داخل بدن سلنیوم با ویتامین E پیوند می خورند و از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و ترکیبات دیگر محافظت می کنند. سلنیوم در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر بوده و به حمایت از رشد کلی سلول ها کمک می کند.

روش تشخیص خاویار اصل از تقلبی :

  1. شکل ظاهری دانه خاویار

  2. رنگ خاویار

  3. بسته بندی خاویار

  4. درج مشخصات محصول

  5. تفاوت قیمت خاویار اصل با تقلبی

شکل ظاهری و رنگ دانه های خاویار :

.برای تشخیص خاویار اصل بر اساس ظاهر دانه به این صورت است که دانه های خاویار تقلبی دارای رنگ مشکی تیره و بسیار شفافی می باشند در حالیکه دانه خاویار اصل دارای رنگی متمایل به خاکستری و کدر می باشد.

.دانه های خاویار اصل معمولا بیضی شکل است و حالت چسبندگی ندارد ولی خاویار تقلبی دارای سطحی صاف و گرد است و حالت چسبندگی و لزچی دارد.

مشخصات بسته بندی خاویار اصل :

.از نظر بسته بندی نیز باید به نکاتی همچون پلمپ بودن بسته خاویار و طراحی ایرانی آن توجه نمود. خاویار دریایی ایرانی اصل علاوه بر داشتن پلمپ با آرم شیلات باید دارای برچسب انحصاری با نام و آرم شرکت مادر تخصصی شیلات ایران می باشد. همچنین خاویار دریایی اصل ایران فقط در بسته های 50 گرمی به فروش می رسد و به خریدار نیز برگه اصالت دار خرید و به فروشنده علاوه بر برگه اصالت خرید ، مجوز فروش نیز داده می شود.

همچنین مشخصات خاویار باید به طور کامل بر روی بسته بندی خاویار درج شده باشد ، شامل:

  • کد دامپزشکی

  • تاریخ تولید و انقضاء

  • محل تولید خاویار

  • نوع خاویار شرایط

  • شرایط نگهداری خاویار

نمایندگی های فروش خاویار در کشور :

.امروزه خاویار دریایی ایران به دلیل کم شدن ماهیان خاویاری به صورت محدود تولید و فقط به صورت اختصاصی عرضه و یا به خارج از کشور صادر می گردد. بیشتر خاویارهای موجود مربوط به ماهیان خاویاری است که در حوضچه های کشور که تحت نظارت و مدیریت سازمان شیلات می باشد، تولید و عرضه می شوند. فروش این خاویار های پرورشی هم فقط با مجوز رسمی از سازمان شیلات انجام می شود و فقط به مراکزی که تایید سازمان شیلات داشته باشند برای فروش عرضه می شوند.

.امروزه می توانید خاویار اصل ایرانی را به صورت اینترنتی از فروشگاه های مورد تایید سازمان خریداری نمایید ، مانند:

  1. فروشگاه اینترنتی رایبد خاویار

  2. فروشگاه اینترنتی باهو خاویار

  3. فروشگاه اینترنتی دریا خاویار

.نکته ایی که در هنگام خرید اینترنتی از هر فروشگاهی باید مدنظر داشته باشید چک کردن اعتبار درگاه الکترونیکی بانکی یا اینماد آن سایت می باشد و سپس برای خرید اقدام نمایید.

.در کشور مکان ها و رستوران های بسیار کمی وجود دارد که خاویار سرو می کنند که علت اصلی آن هم بخاطر قیمت بالای خاویار می باشد و به همین دلیل یک غذای لوکس و اشرافی محسوب می شود همانند هتل اسپیناس پالاس در تهران.

.متاسفانه خاویار به دلیل قیمت بالایی که دارد به صورت بسیار کم و محدود در کافه ها و رستوران های کشور سرو می شود. کافی شاپ سه میم شیراز از معدود کافی شاپ های کشور و به خصوص در منطقه جنوب ایران می باشد که خاویار دریایی ایران را به صورت مستقیم از اداره شیلات خریداری کرده و در منوی خود برای سرو به مشتریان قرار داده است. شما عزیزان اگر تمایل دارید که خاویار بلوگای ایرانی اصل را میل کنید می توانید به کافی شاپ سه میم تشریف بیاورید و خاویار ایرانی را به صورت خوراک های ویژه ای که توسط سه میم تهیه می شود ، میل کرده و مطمئن باشید از طرفداران خاویار سه میم خواهید شد.

.علاوه بر اینها برای خرید خاویار دریایی ایران می توانید به فروشگاه اینترنتی سه میم مراجعه کرده و خاویار ایرانی را با مناسب ترین قیمت و با برگه سبز اصالت کالا از اداره شیلات کشور ، خریداری نموده و درب منزل خود در شیراز یا هر کجای ایران که هستید ، تحویل بگیرید.

 

خاویار،خاویار ایرانی،بلوگا ایرانی،Caviar، فروش خاویار ایرانی،خاویار دریایی ایرانی،فروشگاه اینترنتی سه میم،خرید خاویار بلوگا در شیراز،سه میم

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top