کافه سه میم

خاویار دریایی و تفاوت آن با خاویار پرورشی

خاویار دریایی و انواع آن

تفاوت خاویار دریایی و خاویار پرورشی

خواص خاویار

ارزش غذایی خاویار دریایی

  • خاویار دریایی ایران

خاویار دریایی :

.خاویار دریایی ایران از با کیفیت ترین و گران قیمت ترین خاویار های جهان محسوب می شود. به همین خاطر درخواست کننده خاویار دریایی بسیار بیشتر خاویار پرورشی می باشد.

ماهیان خاویاری انواع مختلفی دارند که شامل :

  • خاویار بلوگا که از فیل ماهی بدست می آید.

  • خاویار آسترا که از تاس ماهی بدست می آید.

  • خاویار بری که از ماهی خاویاری سیبری بدست می آید.

  • خاویار سوروگا که از ماهی اوزون برون بدست می آید.

.خاویار بلوگا دریایی ایران بهترین خاویار دنیاست. توجه داشته باشید که خاویار دریایی ایران با برند و بسته بندی خاویار شیلات و با مجوز عرضه می گردد.

.خاویار بلوگا دریایی از نظر ظاهر دارای طیف های مختلف خاکستری است و دانه های درشت و لطیفی دارد و هر چه رنگ آنها روشن تر باشد خواهان بیشتری دارد.

.Caviar Beluga دریایی ، خاویاری است که از فیل ماهی بدست می آید که نام آن هم بر گرفته شده از نام منطقه ای است که این ماهی در آنجا رشد کرده و زندگی می کند. فیل ماهی بزرگترین ماهی خاویاری دریای خزر می باشد که از نظر فیزیکی دارای بزرگ ترین گونه استروژن یوده و تنها ماهی گوشت خوار از گروه خود است.

.صید فیل ماهی ها به دلیل بزرگ بودن و وحشی بودن و قوی بودن این گونه از ماهی ها بسیار دشوار است ، به همین خاطر تعداد صید آنها در سال بسیار کم است. با این حال حدود 15 درصد از وزن این ماهی را خاویار تشکیل می دهد.

خواص خاویار دریایی (خاویار وحشی) :

  1. پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی

  2. کاهش سطح کلسترول خون

  3. تامین کننده آنتی اکسیدان

  4. جلوگیری و درمان بیماری های گوارشی

  5. کمک به بهبود سرطان

  6. انرژی زایی فراوان

  7. مفید برای زنان باردار و شیرده

  8. تسکین درد های مختلف بدن

.خاویار از تخم ماهیان خاویار بدست می آید. فیل ماهی ، تاس ماهی روسی ، تاس ماهی ایرانی یا قره برون ، ماهی شیپ و ماهی اوزون برون از گونه های ماهیان خاویار دریای مازندران هستند.

فواید مصرف خاویار دریایی :

* کاهش ابتلا به بیماری های قلبی

.در هر 100 گرم از خاویار بیش از 1000 میلی گرم روغن امگا 3 وجود دارد. روغن امگا 3 به واسطه خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند سلامتی قلب و عروق را تضمین کند. خاویار به واسطه داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی از رسوب چربی های مضر در رگ های خونی جلوگیری می کند. به همین خاطر جریان خون در رگ ها بهتر انجام می شود که در نهایت باعث کاهش فشار خون می شود.

* خواص خاویار برای پوست

.Caviar را می توان به عنوان ماسک برای بهبود و شادابی پوست به صورت مالید و می توان گفت یکی از گران قیمت ترین ماسک های صورت در جهان محسوب می شود. خاویار می تواند چروک های پوست و همچنین خطوط عمر که روی صورت می افتد را به سرعت محو کند ، زیرا خاویار دارای مقدار زیادی عامل تحریک کننده کلاژن پوستی است.

.پتاسیم که به مقدار قابل توجهی در خاویار وجود دارد باعث می شود که پوست شما از افتادگی های ناشی از تحلیل رفتن بافت های پوست در امان باشد.

* تامین کننده آنتی اکسیدان

.خاویار دریایی دارای ویتامین A قابل توجهی است که در بهبود زخم های ایجاد شده روی پوست و همچنین به عنوان محافظ جدار خارجی سلول به خوبی عمل می کند. همچنین دارای ویتامین E می باشد که پوست را به صورت عمقی مرطوب نگه می دارد و از خشک شدن شدید پوست در زمان های طولانی جلوگیری می کند. علاوه بر این ویتامین E به عنوان عامل مهمی در گردش خون شناخته شده است و از بروز بیماری هایی مانند پارکینسون هم جلوگیری می کند.

* توصیه شده برای مادران باردار

.خاویار یکی از مواد غذایی مغذیی است که می تواند در دوران بارداری سلامت نوزاد و همچنین مادر را در دوران بعد از زایمان تضمین کند. بهتر است زنان باردار از خاویار دریایی به جای خاویار پرورشی استفاده کنند.

* بازسازی هموگلوبین خون

.هموگلوبین خون جزئی از خون است که وظیفه انتقال اکسیژن به سایر نقاط بدن را برعهده دارد و در صورت کمبود هموگلوبین ، فرد دچار کم خونی می شود. از علائم بارز کم خونی ، خستگی های ناگهانی و کاهش قدرت فرد در انجام کارهای روزانه است. همچنین با کاهش هموگلوبین ، رسوب سلول های قرمز و نابودی آنها نیز افزایش می یابد. بنا به تحقیقات مصرف خاویار دریایی می تواند هموگلوبین از دست رفته را جبران و به میزان زیادی به افرادی که جراحی یا جراحت داشته اند ، کمک کند.

* خواص خاویار برای چشم

.همان طور که گفتیم خاویار دریایی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. یکی از چیزهایی که به چشم آسیب وارد می کند ، واکنش رادیکال های آزاد بر روی قرنیه و شبکیه است که می تواند باعث نابینایی هم بشود. برای جلوگیری از بروز واکنش های رادیکال آزاد در چشم ، باید از آنتی اکسیدان های فراوان مخصوصا ویتامین های مختلف استفاده شود. خاویار با داشتن مقدار زیاد آنتی اکسیدان در قالب انواع ویتامین ها و اسید های چرب ، در کنترل واکنش های رادیکال های آزاد بر روی قرنیه چشم نقش بسزایی دارد. برای اینکه ویتامین های خاویار از بین نرود و بیشترین بهره را از خواص آن ببرید سعی کنید خاویار را به صورتی مصرف کنید که کمترین حرارت را به آن بدهید.

* مبارزه با آلزایمر

.آلزایمر یک بیماری است که باعث می شود فرد حتی کارهای عادی و روزانه خود را نیز فراموش کند و کنترل آنها را از دست بدهد. دلیل بروز آلزایمر ، از بین رفتن شبکه های عصبی و انجام واکنش های رادیکال های آزاد در غشا مغز است. یکی از ویژگی های بسیار مفید خاویار ، جلوگیری از بروز واکنش های رادیکال های آزاد در مغز می باشد.

* تقویت کننده عضلات

.خاویار دریایی به دلیل داشتن مقدار زیاد پروتئین می تواند برای تقویت عضلات و بهبود رشد آنها در وزرشکاران مفید باشد.

* سرشار بودن از سلنیوم

.یکی از خواص ویژه خاویار ، غنی بودن آن از سلنیوم است. سلنیوم در کنار دیگر مواد مهم در بدن همانند ویتامین E از بروز آسیب های سلولی جلوگیری می کند ، این آسیب ها بتدریج باعث مشکلات اساسی در بدن می شود. همچنین ویتامین E موجود در خاویار دریایی به همراه سلنیوم به کاهش حملات قلبی نیز کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کند.

* کمک به سلامت استخوان ها

.مسلما کلسیم برای سلامت استخوان ها بسیار مفید است بخصوص اگر با ویتامین D همراه باشد. ویتامین D باعث جذب بیشتر کلسیم می شود و باعث می شود که بدن شما از لحاظ تامین مواد مورد نیاز برای اسکلت و استخوان بندی غنی باشد. خاویار دریایی دارای مقدار قابل توجهی کلسیم می باشد و همچنین ویتامین D در آن وجود دارد یعنی خاویار یکی از معدود مواد غذایی است که کلسیم و ویتامین D را در خود دارا می باشد.

* کاهش دهنده استرس و میگرن

.خاویار حاوی ویتامین B2 و B5 می باشد که از عوامل بسیار مهمی در کاهش حملات میگرنی می باشد. مواد غذایی که حاوی ویتامین B2 یا ریبوفلاوین هستند ، در کاهش استرس ، اضطراب و بی خوابی بسیار مفید و موثر می باشد. این ویتامین ها باید به صورت روزانه مصرف شود زیرا کمبود این ویتامین ها باعث بروز مشکلات شدید سلامتی در بدن می شود.

ارزش غذایی خاویار دریایی :

ارزش غذایی در هر 100 گرم خاویار دریایی برابر است با :

  • 264 کیلو کالری انرژی

  • 19 گرم چربی (1/4 گرم چربی اشباع ، 7 گرم چربی چند اشباع نشده ، 6/4 گرم چربی تک اشباع نشده)

  • 588 میلی گرم کلسترول

  • 1500 میلی گرم سدیم

  • 181 میلی گرم پتاسیم

  • 4 گرم کربوهیدرات

  • 25 گرم پروتئین

  • 275 میلی گرم کلسیم

  • 9/11 میلی گرم آهن

  • 400 میلی گرم منیزیم

  • 905 واحد ویتامین A

  • 117 واحد D

  • 20 میکروگرم ویتامین B12

  • 3/0 میلی گرم ویتامین B6

.خاویار دریایی به دلیل داشتن چربی های اشباع نشده و مواد مغذی فراوان ، از نظر سلامتی دارای مزایایی فراوانی است.

تفاوت خاویار دریایی و خاویار پرورشی :

.خاویار دریایی (خاویار وحشی) همان طور که از نامش مشخص است از ماهیان گونه خاویاری است که در دریا زندگی می کنند که بسیار با کیفیت و خوش طعم تر می باشد. متاسفانه به دلیل صید بی رویه ماهیان خاویار در دریای خزر ، گونه های خاویار به سمت انقراض رفت و سرانجام باعث شد که صید ماهیان خاویار ممنوع اعلام شود و همین امر منجر به فعال شدن حوضچه های پرورش ماهیان خاویار در کشور شد.

.امکان دارد که ذهن شما هم درگیر شده باشد که خاویار دریایی و پرورشی چه تفاوتی باهم دارند. در جواب این سوال باید بگوییم که خاویار دریایی و پرورشی در کل از نظر ترکیبات ( مانند پروتئین ، اسیدهای چرب ، مواد معدنی و ... ) باهم تفاوت محسوسی ندارند اما گاهی به ندرت دیده شده که محصول پرورشی ، خاویار و گوشتی که ارائه داده است از نظر طعم و مزه و کیفیت دچار افت شدید و مزه بد و غیر قابل تحمل بوده است. البته بنا به بررسی ها مشخص شده است که این موارد به دلیل عواملی مانند محیط پرورشی ، کیفیت آب و نوع تغذیه آن ماهیان و سوء مدیریت بوده است که باعث کاهش کیفیت محصول بدست آمده شده است.

.مطمئنا از مطالب بالا کاملا متوجه شدید که خاویار دریایی بسیار بهتر و با کیفیت تر از خاویار پرورشی است و مطمئنا قیمت بالای آن کاملا با کیفیت بالایی که دارد منطبق بوده و به جرات می توان گفت که ارزش خرید را دارد.

.برای خرید خاویار دریایی ایرانی اصل همراه با برگه اصالت از اداره شیلات کشور ، کافی است که به فروشگاه اینترنتی سه میم مراجعه کرده و خاویار دریایی ایرانی را به صورت مستقیم و با مهر پلمپ اصالت کالا از فروشگاه سه میم خریداری نمائید و درب منزل خود در شیراز یا هر شهرستانی که هستید ، تحویل بگیرید.

.اگر از علاقه مندان به خاویار هستید یا تمایل دارید که خاویار را امتحان کنید می توانید به کافی شاپ سه میم تشریف بیاورید. کافی شاپ سه میم شیراز از معدود کافی شاپ های ایران و به خصوص منطقه جنوب کشور می باشد که خاویار دریایی ایران را در منوی خود برای ارائه داشته و آن را به صورت خوراک های ویژه و بسیار لذیذی برای مشتریان خود سرو می کند. پیشنهاد می کنیم حتما از خوراک های خاویار سه میم میل نموده و مطمئن باشید از خوردن آن نهایت لذت را خواهید برد.

 

نوسینده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top