کافه سه میم

بهترین هتل های سنتی شیراز

ویژگی های یک هتل سنتی خوب

بهترین هتل های سنتی شیراز

  • بهترین هتل سنتی شیراز

.در مقاله های پیشین در مورد ویژگی های یک هتل خوب و معیارهای انتخاب یک هتل خوب صحبت کردیم که پیشنهاد می کنیم حتما آنها را مطالعه کرده تا با آن استاندارد ها آشنا شوید.

.در آن مقاله اشاره شد که یکی از ویژگی های انتخاب هتل خوب توجه به هدف سفر است یعنی اگر قصد گشت و گذار در شهر مورد نظر را دارید پس دیگر نیاز به یک هتل با امکانات بالا را ندارید و بر عکس اگر قصد دارید بیشترین زمان خود را در هتل و به استراحت و ریلکس کردن بگذرانید پس باید هتلی را انتخاب کنید که امکانات رفاهی بالایی را داشته باشد.

.در مورد هتل های سنتی هم باید این نکته را بیان کرد که فقط در برخی از شهر ها همچون شیراز ، یزد و اصفهان که بافت های قدیمی و تاریخی بسیاری وجود دارد ، این امکان را داریم که برخی از آن مکان های تاریخی (البته با توجه کامل به حفظ و نگهداری آن مکان) را تبدیل به هتل و اقامتگاه برای مسافران نمود.

.هتل های سنتی از لحاظ دکوراسیون داخلی دارای بافت سنتی و یا نیمه سنتی و نیمه مدرن هستند. آنها معمولا تمام امکانات یک هتل مدرن و خوب را دارند ، فقط در فضای سنتی تری واقع شده اند.

.در این مقاله می خواهیم لیستی از هتل های سنتی خوب شیراز را نام ببریم تا شما بیشتر با آنها آشنا شوید.

  1. هتل سنتی درباری

  2. هتل پنج دری

  3. هتل سنتی نیایش

  4. هتل کریم خان

  5. هتل سنتی داروش

بهترین هتل سنتی شیراز - هتل سنتی درباری

.هتل سنتی درباری شیراز در سه راه نمازی ، بلوار شهید دستغیب ، گذر تاریخی سنگ سیاه واقع شده و به عنوان یکی از بهترین هتل های سنتی شیراز دارای مجموعه ایی است شامل هتل ، رستوران و کافه و یک فضای سنتی و دیدنی زیبایی دارد.

.هتل درباری به دلیل نزدیکی که به شاهچراغ و بافت قدیمی شیراز مانند بازار وکیل ، مسجد وکیل ، سرای مشیر و ... دارد ، بسیار مورد توجه افرادی قرار گرفته که به قصد زیارت به شیراز آمده اند و از اقامت در مکان های سنتی لذت می برند.

بهترین هتل سنتی شیراز – هتل پنج دری

.هتل پنج دری شیراز در خیابان شاهچراغ ، کوچه 9 دی واقع شده است. فاصله این هتل تا شاهچراغ فقط چند متر است و همچنین دسترسی بسیار راحتی به بازار شاهچراغ و بازار وکیل دارد.

.هتل پنج دری که یکی از هتل های سنتی خوب شیراز می باشد در واقع خانه ای است قدیمی در مجاورت شاهچراغ که همانند خانه های قدیمی دارای قسمت های اندرونی و بیرونی و حیاط می باشد. اتاق های این هتل کاملا مجهز و دارای تمام امکانات رفاهی می باشد.

بهترین هتل سنتی شیراز – هتل سنتی نیایش

.هتل سنتی نیایش که در سه راه نمازی ، کوچه کلانتری واقع شده به عنوان یکی از هتل های خوب سنتی شیراز در یکی از کوچه های قدیمی و بافت قدیمی شیراز قرار گرفته است. این هتل دارای مکانی آرام و به دور از شلوغی است و دسترسی خیلی راحت و آسانی به قسمت های اصلی شهر شیراز همچون شاهچراغ ، مسجد وکیل ، حمام وکیل ، بازار وکیل و دیگر جاذبه های گردشگری شیراز دارد.

.هتل سنتی نیایش دارای اتاق هایی است که سعی شده در آنها تمام بافت قدیمی همچون در و پنجره های چوبی ، شیشه های رنگی و ... حفظ شود ولی با این حال تمام اتاق ها دارای امکانات رفاهی مدرن و شیک هستند و می توانید در آنجا اوقات آسوده و آرامی را سپری کنید.

بهترین هتل سنتی شیراز – هتل کریم خان

.هتل کریم خان شیراز که در خیابان رودکی قرار دارد و با وجودی که جز هتل های نو ساز شیراز می باشد ولی دارای طراحی و معماری قدیمی و سنتی است. سبک و سیاق طراحی سنتی و آجری هتل کریم خان حس و حال دلنشینی را به انسان منتقل می کند.

.مزیتی که هتل کریم خان به عنوان یک هتل سنتی خوب در شیراز دارد آن است که در یکی از خیابان های مرکزی شیراز قرار گرفته و به همین دلیل دسترسی آن به تمام قسمت های شهر همانند بازار و پاساژ ها ، قسمت های تاریخی و زیارتی شیراز بسیار راحت و آسان است.

بهترین هتل سنتی شیراز – هتل سنتی داروش

.هتل سنتی داروش جز یکی از بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز به حساب می آید که در خیابان 9 دی ، کوچه سرباغ واقع شده است.

.هتل سنتی داروش یکی از بنا های دوره قاجاریه با هشت اتاق می باشد که بازسازی شده و به یک اقامتگاه بسیار دیدنی و شیک تبدیل شده است و اتاق ها دارای امکانات رفاهی خوبی است. این هتل در نزدیکی شاهچراغ واقع شده و می توانید پیاده به آنجا بروید و زیارت کنید.

.همچنین به دیگر اماکن زیارتی و تاریخی همچون بقعه بی بی دختران ، بازار وکیل ، حمام وکیل ، مسجد نصیرالملک ، خانه فروغ الملک و ارگ کریم خان و ... بسیار نزدیک می باشد و می توانید بسیار راحت و آسان برای دیدن یا زیارت آن مکان ها بروید.

.در این مقاله سعی کردیم چند تا از هتل های سنتی و دیدنی شیراز که دارای امکانات خوبی هم هستند را به شما معرفی کنیم تا به این وسیله بتوانیم به شما در پیدا کردن هتل دلخواه تان کمکی کرده باشیم.

.در کنار این هتل های دیدنی می خواهیم یکی از کافی شاپ های بسیار شیک و کلاسیک و خانوادگی شیراز را به شما معرفی کنیم که در مرکز شهر واقع شده و به بیشتر هتل های شیراز دسترسی راحتی دارد.

.کافی شاپ سه میم جز یکی از بهترین کافی شاپ های شیراز می باشد و دارای یک منوی عالی از انواع صبحانه های ایرانی و خارجی می باشد و یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد کافی شاپ سه میم در این است که برای سرو به مشتریان خود فقط از قهوه های برند و قهوه های مارک از بهترین شرکت های قهوه جهان استفاده می کند. به جرات می توان گفت که هر قهوه دوستی می تواند به راحتی قهوه دلخواه خود از هر شرکتی را که بیشتر می پسند در میان قهوه های سه میم یافته و از نوشیدن قهوه دلخواه خود با طعم واقعی لذت ببرد.

.مزیت بزرگی که کافی شاپ سه میم دارد آن است که در خیابان رودکی یعنی در مرکز شهر واقع شده و به تمام هتل های شیراز از جمله هتل هایی که نام بردیم و همچنین به قسمت های اصلی شهر همانند پاساژ ها و مکان های تاریخی و دیدنی شیراز بسیار نزدیک بوده و دسترسی بسیار راحتی دارد.

.پیشنهاد می کنیم هر زمان که به شیراز سفر کردید حتما بعد از دیدن مکان های دیدنی همانند بازار وکیل ، ارگ کریم خانی ، حمام وکیل و ... قدم زنان به کافی شاپ سه میم سری بزنید و از نوشیدنی ها و غذا های پرطرفدار و با کیفیت این کافی شاپ میل کرده و لذت ببرید.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top