کافه سه میم

به چه مکان هایی سفره خانه گفته می شود و بهترین سفره خانه های شیراز

به چه مکان هایی سفره خانه گفته می شود؟

تفاوت رستوران و سفره خانه 

بهترین سفره خانه های شیراز

  • سفره خانه خوب در شیراز

.قبل از پرداختن به اصل مقاله می خواهیم یکی از کافی شاپ های بینظیر شیراز را به شما معرفی کنیم. کافی شاپ سه میم در قلب شهر شیراز و در خیابان رودکی واقع شده و دارای فضای بسیار شیک و دیدنی و کلاسیکی می باشد.

.کافی شاپ سه میم در شیراز به سرو انواع صبحانه های سنتی – ایرانی همچون املت گوجه ایرانی و صبحانه های خارجی همانند املت پپرونی با پنیر گودا و صبحانه انگلیسی شهرت پیدا کرده است. سه میم برای تهیه انواع صبحانه های خود از مواد غذایی تازه و بسیار با کیفیت استفاده می کند و این موضوع جز قواعد کاری سه میم است که شدیدا به آن پایبند می باشد.

.دلیل دیگر معرفی کافی شاپ سه میم به شما در این است که این کافی شاپ برای ارائه و سرو به مشتریان خود فقط از قهوه های برند و قهوه های مارک از بهترین های جهان و همچنین انواع چای و دمنوش اصیل ایرانی و خارجی استفاده می کند.

.از دیگر مزایای بسیار خوب کافی شاپ سه میم واقع شدن آن در مرکز شیراز و نزدیکی آن به مکان های تاریخی و دیدنی شیراز و همچنین خیابان ها و پاساژ های اصلی شهر می باشد که می توانید خیلی راحت و حتی قدم زنان به آن مکان ها رفته و لذت ببرید.

سفره خانه چیست و به چه مکان هایی سفره خانه می گویند؟

.سفره خانه به رستوران هایی گفته می شود که دارای طراحی و سبک سنتی هستند. در سفره خانه ها بیشتر غذا های سنتی آن شهر یا کشور سرو می شود. حتی در دکوراسیون سفره خانه ها از وسایل سنتی آن شهر همچون گلیم ، تخت ، سماور ، قوری های چینی ، استکان های کمر باریک و امثال اینها استفاده می شود.

.نکته ای که در طراحی سفره خانه ها بسیار مورد توجه قرار می گیرد این است که تداعی کننده راحتی و شادی منزل و حتی دوران خوش کودکی وی باشد تا افراد بتوانند برای حتی زمان کوتاهی هم که شده ساعات خوش و دلنشینی را سپری کرده و از لحظات خود نهایت لذت را ببرد.

تفاوت رستوران و سفره خانه :

.در مورد تفاوت رستوران و سفره خانه سنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد که کاملا تفاوت این دو را به خوبی به شما نشان می دهد.

  1. رستوران ها دارای فضای کلاسیک و مدرنی هستند در حالیکه سفره خانه ها دارای طراحی سنتی و وسایلی با سبک قدیمی می باشند.

  2. در رستوران ها اکثرا غذا های جدید و مدرن و بین المللی از سراسر جهان سرو می شود در حالیکه در سفره خانه های سنتی بیشتر غذا های سنتی آن منطقه یا شهر یا کشور را سرو می کنند.

  3. در طراحی فضای بیرونی و داخلی سفره خانه های سنتی معمولا از درخت ، گلدان و حوضچه و آلاچیق و ... استفاده می شود در حالیکه در رستوران ها معمولا از مبل و صندلی و میز های مدرن و کلاسیک بیشتر استفاده می شود.

.مورد دیگری که در سفره خانه ها وجود دارد ، اجرای موسیقی زنده یا شاهنامه خوانی است و همچنین در سفره خانه اجازه کشیدن قلیان هم داده می شود.

.حتی میراث فرهنگی بعضی از مکان ها و خانه های تاریخی و دیدنی شهر ها را با رعایت اصول نگهداری آنها ، برای تاسیس سفره خانه در اختیار افراد قرار می دهد.

.برای تاسیس یک سفره خانه موفق باید شرایط زیر را حتما مدنظر داشته باشید :

  • مکانی که قرار است سفره خانه در آنجا واقع شود باید از قسمت های شلوغ و پر سر و صدا دور باشد.

  • ساختمانی که برای سفره خانه مورد استفاده قرار می گیرد باید حتما دارای تزئینات و نمای سنتی و ایرانی همچون در و پنجره های چوبی ، استفاده از کاشی ، داشتن حوض یا جوی آب و امثال اینها باشد.

  • سعی کنید حتی در پوشش کارکنان خود از لباس های محلی و سنتی آن منطقه استفاده نمائید تا علاوه بر معرفی سنت آن منطقه باعث جذب بیشتر مشتری هم شود.

  • حتما در استخدام آشپز برای سفره خانه خود این نکته را مدنظر داشته باشید که فرد ماهر و باتجربه ای را استخدام کنید که به خصوص در پخت انواع غذا های سنتی و محلی و ایرانی همچون دیزی ، کباب کوبیده ، قورمه سبزی ، کشک بادمجان ، حلیم بادمجان و ... مهارت و تجربه کامل و کافی را داشته باشد.

  • پخش کردن آهنگ ها و موسیقی های محلی و اصیل ایرانی نیز علاوه بر شاد کردن فضای سفره خانه باعث ایجاد حس نشاط و شادابی در مشتریان و همچنین جذب مشتری بیشتر خواهد شد.

.اکنون می خواهیم چند تا از بهترین سفره خانه های شیراز را به شما معرفی کنید و پیشنهاد می کنیم حتما به آنها سری بزنید و از فضا و غذا های سنتی آن مکان لذت ببرید.

1) بهترین سفره خانه شیراز – سفره خانه نخلستان

.یکی از بهترین و زیبا ترین سفره خانه های شیراز ، سفره خانه نخلستان می باشد که در بلوار صنایع روبروی درب سوم واقع شده است. نخلستان در واقع یک باغ رستوران است که دارای قسمت های مختلف رستوران و سفره خانه ، کافی شاپ و آلاچیق هایی در حیاط با تخت و پشتی ایرانی است.

.نخلستان به سرو انواع غذا های سنتی از غذا های دریایی گرفته تا انواع چلو ها و خوراک ها و کباب ها و دیزی شهرت دارد و شما می توانید در نخلستان غذای خود را همراه با موسیقی زنده میل کرده و لذت ببرید.

.همچنین امکان رزو کامل رستوران نخلستان برای برگزاری مراسم های خصوصی و خانوادگی هم وجود دارد.

2) بهترین سفره خانه شیراز – رستوران سنتی شرزه

.رستوران سنتی شرزه در قلب شهر شیراز در خیابان طالقانی نزدیک مسجد وکیل قرار دارد. این رستوران یکی از بهترین و مشهور ترین رستوران های شیراز می باشد که دارای فضای شیک و دیدنی است. همچنین در رستوران شرزه غذا های سنتی و با کیفیت همراه با موسیقی زنده سرو می کند که خوردن غذا را برایتان لذتبخش تر می کند.

3) بهترین سفره خانه شیراز – باغ رستوران دالاهو

.یکی از بهترین رستوران های سنتی یا باغ رستوران های شیراز ، باغ رستوران دالاهو است که در ابتدای اتوبان شیراز – سپیدان واقع شده و دارای باغ بسیار زیبا و با صفایی است و همچنین دارای رستوران و آلاچیق در حیاط می باشد که هر کدام را دوست داشتید می توانید استفاده کنید.

.به دلیل نزدیکی رستوران سنتی دالاهو به سپیدان ، این رستوران دارای آب و هوای بسیار دلنشین و خنکی در بیشتر روز های سال می باشد که مطمئنا باعث ایجاد حس سر زندگی و شادابی در شما خواهد شد.

.این رستوران به عنوان یکی از رستوران های سنتی خوب شیراز دارای انواع غذا های سنتی همچون کشک بادمجون ، شیشلیک ، چلو گردن و ... می باشد که بسیار با کیفیت و خوشمزه تهیه می شود. همچنین رستوران دالاهو دارای منوی کافی شاپ نیز می باشد که می توانید بعد از میل کردن غذا هر کدام از انواع نوشیدنی های سرد یا گرمی را که تمایل داشتید ، میل نمائید.

4) بهترین سفره خانه شیراز – رستوران صوفی

.یکی از رستوران های قدیمی و سنتی شیراز ، رستوران صوفی است که در بلوار ستارخان شیراز قرار دارد و دارای مکان سنتی و شیکی است که در میان اهالی شیراز و همچنین گردشگران داخلی و خارجی هم بسیار طرفدار پیدا کرده است.

.رستوران صوفی به عنوان یکی از بهترین سفره خانه های سنتی شیراز دارای انواع غذا های ایرانی و خارجی و همچنین فست فود می باشد که با کیفیت بسیار بالا تهیه و سرو می شود.

.اینها فقط چند مورد از سفره خانه های شیراز بودند که برای آشنایی بیشتر شما عزیزان معرفی شدند. خوشبختانه در شیراز ، در هر منطقه و محله ای که باشید می توانید خیلی راحت به یکی از سفره خانه ها دسترسی داشته باشید و غذای دلخواه خود را میل کرده و لذت ببرید.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top