کافه سه میم

طرز تهیه آش سبزی شیرازی

آش سبزی شیرازی

بهترین آش شیراز

طرز تهیه آش سبزی شیرازی

  • آش سبزی شیرازی

آش سبزی شیرازی :

.آش سبزی یکی از آش های سنتی و محلی شیراز است که در آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است. آش سبزی جز صبحانه های پرطرفدار و خوشمزه شیراز می باشد که معروفیت آن به دیگر شهر ها هم رسیده است. در سال های اخیر علاوه بر صبحانه ، آش سبزی را برای تمام روز پخت و عرضه می شود و می توانید هر زمان که خواستید آن را خریداری کرده و میل نمائید.

.آش سبزی شیرازی از جمله غذا هایی است که حتی در ایام خاص همچون محرم به عنوان نذری هم پخت می شود.

.به دلیل مواد موجود در آش سبزی ، این غذا از غذا های بسیار مغذی و مقوی محسوب شده و می توان آن را هر زمان که تمایل داشتید میل کرده و کاملا سیر شوید.

مواد لازم برای تهیه آش سبزی شیرازی :

.گوشت گوسفندی (بهتر است با استخوان باشد) ، سبزی های تره و ترخان و مرزه خشک ، عدس ، نخود ، برنج ، پیاز ، لوبیا قرمز یا سفید ، نمک و فلفل و زردچوبه.

طرز تهیه آش سبزی شیرازی :

.بهتر است حبوبات از شب قبل خیسانده شوند تا هم نفخ آن گرفته شود و هم اینکه زودتر می پزند. حبوبات را در یک ظرف پر از آب ریخته و بر روی شعله قرار دهید تا بپزد.

.در یک ظرف دیگر گوشت را به همراه یک پیاز ، نمک ، فلفل و زردچوبه و مقداری آب بر روی شعله گاز قرار دهید تا گوشت به خوبی پخته شده و نرم شود. در این فاصله برنج را هم به صورت جداگانه در یک ظرف دیگر بپزید تا جایی که برنج کاملا له شود.

.اکنون سبزی ها را خرد کرده و خیلی کم تفت می دهیم تا فقط کمی حرارت ببیند و از حالت خامی در آید.(می توانید اصلا سبزی ها را تفت ندهید.)

.بعد از اینکه همه مواد آماده و پخته شد ، آنها را در یک ظرف بزرگ ریخته و با هم مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که استخوان های گوشت را جدا کرده و آن را بکوبید و بعد با دست آنرا ریش ریش کنید. آب گوشت را هم درون آش بریزید.

.باید زمان کافی به آش بدهید تا حسابی جا بیفتد. در مراحل پایانی پخت باید دائما آش را هم بزنید.

.در این فاصله پیاز داغ را هم درست کنید. در پایان آش سبزی را در ظرف سرو بریزید و روی آن پیاز داغ و کمی فلفل سیاه اضافه کنید.

.شیرازی ها عادت دارند آش سبزی را همراه نان سنگک یا نان بربری تازه و گرم ، آبلیمو یا آب نارنج و پیاز داغ فراوان می خورند ولی شما می توانید آن را به هر صورتی که تمایل دارید ، میل نمائید.

فواید و خواص آش سبزی شیرازی :

.آش سبزی به ‌دلیل داشتن ویتامین‌ های A ،C ،E  و منگنز، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و در نتیجه از بدن در برابر بیماری ‌ها محافظت می‌کند. این آش خوشمزه به تقویت حافظه کمک کرده و در افزایش عضله‌ سازی و قدرت بدنی تاثیر خوبی دارد و برای فعالیت سیستم عصبی مفید است.

از دیگر خواص آش سبزی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کاهش التهاب ‌های بدن و روماتیسم مفصلی

  • مناسب افراد مبتلا به کم‌ خونی و کودکان در حال رشد

  • کمک به غضروف ‌سازی و تقویت استخوان ‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان

  • بهبود شرایط پوست و مو و ترمیم آن

  • بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی

  • افزایش انرژی و تقویت بدن در ایام روزه ‌داری

.آش سبزی شیرازی یکی از راحت ترین و در عین حال مقوی ترین غذا های سنتی است. پیشنهاد می کنیم حتما این آش خوشمزه را درست کرده و به همراه خانواده میل نمائید.

.در پایان می خواهیم کافی شاپ سه میم را که جز بهترین کافی شاپ های شیراز می باشد به شما معرفی کنیم. کافی شاپ سه میم از معدود کافی شاپ های شیراز و حتی ایران می باشد که فقط از قهوه های برند و اورجینال برای سرو به مشتریان خود استفاده می کند و به همین دلیل هم بسیار شهرت پیدا کرده است. شما قهوه دوستان و عاشقان قهوه های اصل و ناب می توانید در کافی شاپ سه میم هر قهوه از هر برندی را که بیشتر دوست دارید ، سفارش داده و از نوشیدن قهوه دلخواه خود لذت ببرید.

.همچنین اگر تمایل به خرید قهوه های مارک و اصل از شرکت های قهوه معتبر جهانی را دارید می توانید به سایت اینترنتی فروشگاه قهوه سه میم مراجعه کرده و خیلی راحت و آسان هر قهوه ای را که تمایل دارید تنها با یک کلیک خریداری نموده و آن را به صورت پلمپ و پاکت اورجینال درب منزل خود تحویل بگیرید.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top