کافه سه میم

طرز تهیه اسپرسو خوب

اسپرسو چیست؟

طرز تهیه یک اسپرسو خوب در منزل

بهترین اسپرسو را در شیراز کجا بخوریم؟

  • طرز تهیه اسپرسو خوب

.قبل از پرداختن به موضوع مقاله می خواهیم کافی شاپ سه میم را به شما معرفی کنیم. کافی شاپ سه میم یکی از معدود کافی شاپ های شیراز می باشد که فقط از قهوه های مارک و اورجینال برای سرو به مشتریان خود استفاده می کند. شما عاشقان قهوه های اصل و برند می توانید هر قهوه ای از هر شرکتی را که بیشتر دوست دارید ، سفارش داده و از نوشیدن قهوه دلخواه خود نهایت لذت را ببرید.

.یکی از انواع نوشیدنی های پر مصرف که به واسطه قهوه تهیه می شود ، اسپرسو است. اسپرسو با وجودی که ساده ترین روش تهیه قهوه می باشد ولی با این حال در سراسر جهان بیشتر ترین طرفدار را دارد. در این جا می خواهیم شما را با طرز درست کردن یک اسپرسو خوب و عالی در منزل و در کافی شاپ آشنا کنیم.

طرز تهیه اسپرسو :

.اسپرسو (Espresso) یکی از قهوه های پرطرفدار در میان تمام افراد جهان است. اسپرسو یک قهوه غلیظ است که در شهر تورین ایتالیا توسط لوییچی بتزرا ابداع و  پا به جهان نهاد. اسپرسو را با عبور دادن آب نزدیک به نقطه جوش با فشار بسیار بر روی قهوه به دست می آورند و به همین دلیل میزان کافئین آن بالاتر است .

.اسپرسو پایه درست کردن بسیاری از نوشیدنی های دیگر همچون لاته ، کاپوچینو ، کافه موکا ، لاته ماکیاتو و ... می باشد.

.در این متن می خواهیم در مورد طرز درست کردن اسپرسو صحبت کنیم. برای تهیه اسپرسو دو روش وجود دارد :

  1. روش ساده و خانگی

  2. روش حرفه ایی به کمک دستگاه های اسپرسو ساز

 

روش اول : تهیه اسپرسو با استفاده از موکاپات

.موکاپات ارزان ترین و ساده ترین وسیله برای درست کردن اسپرسو است. موکاپات یک قهوه جوش دستی است که بر روی شعله گاز مورد استفاده قرار می گیرد. موکاپات ها اندازه های مختلفی دارند از یک کاپ تا شش کاپ. منظور از تعداد کاپ یعنی تعداد فنجان اسپرسویی که می توان به کمک آن موکاپات درست کرد ، یعنی موکاپات سه کاپ در نهایت به شما سه فنجان اسپرسو خواهد داد.

طرز تهیه اسپرسو با استفاده از موکاپات :

.با توجه به تعداد کاپ موکاپاتی که دارید به همان تعداد ، قاشق غذا خوری پر قهوه نیاز داریم. برای مثال اگر موکاپات شما شش کاپ می باشد باید شش قاشق غذاخوری پر قهوه استفاده کنید.

 

اسپرسو،موکاپات،اسپرسو ساز،طرز درست کردن اسپرسو،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل،بهترین اسپرسو در شیرازاسپرسو،موکاپات،اسپرسو ساز،طرز درست کردن اسپرسو،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل،بهترین اسپرسو در شیراز

 

.ابتدا درون مخزن پایینی موکاپات آب بریزید. (دقت داشته باشید که آب تا ریز سوپاپ فقط باشد.) در قسمت سینی توری شکل موکاپات بنا به تعداد کاپ موکاپات خود ، به همان تعداد قاشق غذاخوری پودر قهوه بریزید. حال موکاپات را ببندید و آن را روی شعله ملایم گاز قرار دهید. بعد از به جوش آمدن آب ، قهوه در قسمت بالایی موکاپات شروع به جمع شدن می کند.

.در این مرحله اسپرسو آماده است ولی اگر دوست دارید که اسپرسو خود را شیرین کنید در این مرحله است که باید شکر را اضافه کنید. برای اضافه کردن شکر به صورت زیر عمل می کنیم :

.برای هر فنجان قهوه یک قاشق چای خوری شکر را درون فنجان بریزید و وقتی اسپرسو آماده شد آنرا از روی شعله بردارید و مقداری از آن را درون فنجان حاوی شکر بریزید و آنرا به خوبی بهم بزنید تا مخلوطی کاملا یک دست و غلیظ به دست آید. باید به اندازه ای هم بزنید تا مخلوطی یک دست به وجود آید و یک لایه کف هم روی آن ایجاد شود. سپس دوباره مقداری از اسپرسو را درون فنجان بریزید و دوباره هم بزنید و این کار را ادامه بدهید تا تمام فنجان پر شود.

 

اسپرسو،موکاپات،اسپرسو ساز،طرز درست کردن اسپرسو،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل،بهترین اسپرسو در شیراز

 

روش دوم : تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز

.امروزه دستگاه های اسپرسو ساز در دو سایز موجود می باشد : سایز بزرگ برای کافه و کافی شاپ و سایز کوچکتر که می توانید برای خانه یا محل کار استفاده نمایید. دستگاه های اسپرسو ساز دارای مخزن آب ، پرتا فیلتر یا سبد قهوه و کف ساز هستند.

.ابتدا دستگاه را روشن کنید و چند دقیقه صبر کنید. در این فاصله به کمک پیمانه خود دستگاه ، پودر قهوه را درون پرتا فیلتر ریخته و با تمپر قهوه را درون پرتا فیلتر فشرده کنید. حال پرتا فیلتر را به دستگاه وصل کنید. قبل از آنکه دکمه آب را بزنید حتما چک کنید که مخزن آب دستگاه پر باشد.

.در پایان فنجان سرو را زیر شیر دستگاه قرار داده و دکمه دستگاه اسپرسو ساز را بزنید ، به این ترتیب قهوه اسپرسو شما آماده است.

.اگر دوست داشتید که به قهوه خود شیر یا فوم شیر اضافه کنید که لاته یا کاپوچینو داشته باشید می توانید از قسمت کف ساز آن استفاده کنید.

.امروزه شرکت های مختلفی همچون ایلی ، لاوازا ، نوا ، دلونگی و ... اسپرسو ساز برند خود را تولید و عرضه می کنند.

 

اسپرسو،موکاپات،اسپرسو ساز،طرز درست کردن اسپرسو،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل،بهترین اسپرسو در شیراز

 

.برای نوشیدن اسپرسو اصیل از بهترین قهوه های دنیا می توانید به کافی شاپ سه میم تشریف بیاورید. در کافی شاپ سه میم می توانید قهوه دلخواه خود را در هر قالبی در یک محیط آرام و دنج و خانوادگی به همراه کیک های سه میم که روزانه پخت می شود ، میل کرده و لذت ببرید.

.کافی شاپ سه میم یکی از خاص ترین کافی شاپ های شیراز می باشد برای تهیه انواع نوشیدنی های خود فقط از قهوه های اورجینال و قهوه های برند از بهترین شرکت های قهوه جهانی استفاده می کند و به همین دلیل هم به شهرت خاصی در شیراز رسیده است. شما قهوه دوستان می توانید هر اسپرسو یا هر نوشیدنی از هر مارک قهوه ای را که بیشتر دوست دارید ، سفارش داده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top