کافه سه میم

قهوه ترک و طرز تهیه آن

قهوه ترک و ویژگی های آن

بهترین قهوه ترک

طرز تهیه یک قهوه ترک عالی در منزل

  • قهوه ترک سه میم

قهوه ترک :

.قهوه ترک در اصل یک روش سرو قهوه می باشد. قهوه ترک یک قهوه غلیظی است که از دانه های قهوه که با درجه بالا برشته شده و بسیار ریز آسیاب می شوند تا پودر یک دست و شنی مانندی بدست آید.

.مردم ترکیه از قدیم عادت بسیار زیادی به خوردن قهوه داشتند و از آنجایی که قهوه رست شده و آماده در ترکیه وجود نداشت ، مردم آنجا معمولا خودشان دانه های قهوه را برای مصرف خود برشته می کردند و مسلما هیچ اصولی در آن وجود نداشت و هر کسی بنا به میل خود و هر اندازه ایی که می خواست دانه های قهوه را برشته می کرد.

.در 1871 میلادی فردی به نام مهمت افندی ، یک مغازه کوچک قهوه فروشی باز کرد که در آن دانه های قهوه برند را نیز رست می داد و همچنین آسیاب می کرد تا مردم راحت تر بتوانند از قهوه در منزل خود استفاده کنند. همین امر باعث شهرت بسیار زیاد مهمت افندی شد به طوریکه کسب و کارش بسیار سریع رونق گرفت و توانست کارگاه بزرگ تری برای تولید قهوه راه اندازی کند.

.امروزه مهمت افندی یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان قهوه ترک در جهان می باشد و البته قهوه های دیگری هم تولید و عرضه می کند.

.برای درست کردن قهوه ترک ، به پودر قهوه ترک و یک قهوه جوش دستی به نام جذوه یا جاذوه نیاز داریم زیرا قهوه ترک بر روی شعله گاز تهیه می شود. قهوه ترک از زمان های بسیار قدیم در خاورمیانه مصرف داشته و آداب و رسوم مخصوصی برای تهیه و سرو کردن آن وجود دارد.

.قهوه ترک جز قهوه های دمی محسوب می شود و باید آن را روی شعله به دم آورید و باید دقت کنید که زیاد نجوشد و گرنه طعم تلخ و بدی پیدا می کند. قهوه ترک در فنجان های کوچک حدود 80 سی سی سرو می شود و برای هر فنجان از یک تا دو قاشق پودر قهوه استفاده می شود و به اندازه همان فنجان سرو به آب سرد نیاز داریم.

.قهوه ترک را می توانید با هر نوع قهوه مارک و اورجینالی که تمایل دارید درست کنید فقط باید آن را با درجه ریز آسیاب کنید ولی در کل بهتر است از قهوه هایی همانند پودر قهوه مهمت افندی که تولیدی خود کشور ترکیه می باشد ، استفاده کنید. دلیل آن هم به این خاطر است که قهوه مهمت افندی به همان شیوه ترک با درجه بسیار بالا برشته می شود و سپس با آسیاب بسیار زیر به پودر تبدیل می شود و یک قهوه یک دست و عالی به دست می آید که برای درست کردن یک قهوه ترک اصل و غلیظ بسیار فوق العاده است.

.جذوه ای که می خواهید برای تهیه قهوه ترک استفاده کنید بهتر است از جنس مسی باشد زیرا مس باعث انتقال یکنواخت حرارت به تمام قهوه می شود و همچنین قطر دهانه جذوه باید از کف آن کمتر باشد تا قهوه بهتر دم بکشد.

 

قهوه ترک،قهوه مهمت افندی،قهوه محمت افندی،بهترین قهوه ترک،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،فروش قهوه مارک،قهوه برند

 

طرز تهیه قهوه ترک :

.به ازای هر فنجان قهوه ترک که می خواهید سرو کنید باید از یک تا دو قاشق چای خوری پودر قهوه استفاده کنید و این میزان به غلظت پودر قهوه شما بستگی دارد. (اگر قهوه ای که دارید غلظت خوبی دارد یک قاشق کافی است.)

.در اولین مرحله به ازای هر فنجان که می خواهید سرو کنید یک فنجان آب سرد درون جذوه بریزید و سپس به ازای هر فنجان یک قاشق تا دو قاشق چای خوری پودر قهوه به جذوه اضافه کنید. برای مثال اگر می خواهید پنج فنجان قهوه ترک تهیه کنید ، ابتدا پنج فنجان آب سرد درون جذوه ریخته و به آن پنج قاشق چای خوری پودر قهوه اضافه می شود. (اگر غلظت قهوه کم بود ده قاشق پودر قهوه اضافه کنید.)

.اگر می خواهید قهوه ترک خود را شیرین کنید بهتر است شکر در همین مرحله به جذوه اضافه شود و در کل بهتر است که میزان شکر زیاد نباشد.

.حال تمام مواد درون جذوه را به خوبی هم بزنید تا کاملا یک دست شود. در این مرحله جذوه را بر روی شعله ملایم قرار دهید. حدود 4 تا 5 دقیقه زمان می برد تا قهوه دم بکشد. زمانی که یک لایه کف روی قهوه ایجاد شد و قبل از اینکه قهوه قل بخورد ، جذوه را از روی حرارت بردارید و کف آن را با یک قاشق درون فنجان سرو بریزید. دوباره جذوه را برای مدت تقریبی 10 تا 12 دقیقه روی شعله ملایم قرار می دهیم و توجه داشته باشید که قهوه را قبل از اینکه قل بخورد از روی شعله بر دارید و درون فنجان سرو خود بریزید. در پایان شما یک قهوه ترک عالی با یک لایه کف خواهید داشت.

.اگر از طرفداران قهوه ترک هستید و دوست دارید یک قهوه ترک عالی و با کیفیت را میل کنید پیشنهاد می کنیم به کافی شاپ سه میم تشریف بیاورید. کافی شاپ سه میم ، برای تهیه قهوه ترک از پودر قهوه مهمت افندی اورجینال استفاده می کند و به همان شیوه سنتی آن را تهیه و سرو می کند.

 

قهوه ترک،قهوه مهمت افندی،قهوه محمت افندی،بهترین قهوه ترک،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،فروش قهوه مارک،قهوه برند

 

.کافی شاپ سه میم با داشتن فضای بسیار شیک و خانوادگی و آرام ، یکی از بهترین کافی شاپ های شیراز می باشد که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و می توانید انواع نوشیدنی های گرم و سرد وهمچنین صبحانه های ایرانی و خارجی که تمایل دارید را سفارش داده و میل نمایید.

.علاوه بر این از طریق وبسایت اینترنتی فروشگاه قهوه سه میم می توانید قهوه مهمت افندی اصل را سفارش داده و آن را به صورت پلمپ اورجینال و با مناسب ترین قیمت خریداری نموده و درب منزل خود در شیراز یا هر شهرستانی که هستید ، تحویل بگیرید.

.فروشگاه قهوه سه میم ، از معتبر ترین فروشگاه های قهوه در شیراز و ایران می باشد که به عرضه مستقیم قهوه های اورجینال و مارک از معروف ترین برند های قهوه جهان می پردازد و تمامی آنها را به صورت مستقیم وارد نموده و با مناسب ترین قیمت در اختیار عاشقان واقعی قهوه قرار می دهد تا هر فردی بتواند از نوشیدن قهوه دلخواه لذت ببرد.

 

قهوه ترک،قهوه مهمت افندی،قهوه محمت افندی،بهترین قهوه ترک،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،فروش قهوه مارک،قهوه برند

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top