کافه سه میم

برانچ چیست؟

برانچ چیست؟

به کدام وعده غذایی برانچ گفته می شود؟

دلیل پر طرفدار شده Brunch 

تاریخچه برانچ از ابتدا تا به امروز

  • برانچ سه میم

.در ابتدای کلام می خواهیم یکی از خاص ترین کافی شاپ های شیراز را به شما معرفی کنیم. کافی شاپ سه میم از بهترین کافی شاپ های شیراز می باشد که دارای یک منوی بینظیر از انواع صبحانه های ایرانی و خارجی ، انواع قهوه های مارک ، انواع چای و نوشیدنی های سرد می باشد.

.همچنین در منوی کافی شاپ سه میم ، خوراک هایی وجود دارد که می توانید آنها را به عنوان برانچ در میان وعده صبح یا عصر میل کرده و لذت ببرید.

.در این مقاله قصد داریم شما را با معنی برانچ و اینکه شامل چه چیز هایی می شود ، آشنا کنیم.

برانچ (Brunch) چیست؟

.برانچ از ترکیب دو کلمه صبحانه (Breakfast) و ناهار (Lunch) تشکیل شده است.

.برانچ در واقع وعده غذایی است که معمولا در ساعت نزدیک به ظهر خورده می شود. منظور آن است که اگر صبحانه نخورده باشید و نزدیک ظهر هم باشد ولی هنوز زمان ناهار فرا نرسیده ، به سراغ خوردن برانچ می روند یا به تعبیر دیگری برانچ ، صبحانه ای است که دیرتر از ساعت معمول صبحانه و در حجم بیشتری خورده می شود.

.غذایی که در وعده Brunch خورده می شود از صبحانه سنگین تر و به وعده ناهار شباهت بیشتری دارد و معمولا بین ساعات ده صبح تا سه بعد از ظهر سرو می شود.

.همانند اکثریت رسوم و آداب غذایی که از انگستان برخاسته اند ، مفهوم و ریشه وعده ایی به نام برانچ نیز به اواخر قرن 1800 میلادی در انگلستان بر می گردد. برانچ در حدود 1930 به آمریکا راه پیدا کرد و در میان مردم محبوب شد و امروزه جز یکی از وعده های غذایی آنجا محسوب می شود ، به خصوص در روز های تعطیل که افراد عادت دارند ، بیشتر بخوابند ، این وعده بیشتر طرفدار دارد.

.معمولا برانچ را به صورت میز اردوو یا بوفه سرو می کنند. برای این وعده ، از صبحانه های سنتی مانند نان و پنیر ، سوسیس و تخم مرغ ، پنکیک و ... گرفته تا غذا هایی که در وعده ناهار سرو می شوند همانند ماهی ، غذا های سرخ کردنی ، تست و اسنک ها و ... استفاده می کنند و افراد حق انتخاب بیشتری دارند.

.طرفداران برانچ  و همچنین درخواست برانچ در روز های تعطیل به اندازه ای است که علاوه بر کافه و کافی شاپ ها ، رستوران های محلی و حتی در سالن های غذا خوری هتل ها هم سرو می شود.

آداب و رسوم سرو برانچ :

.سرو برانچ نسبت به غذا های دیگر دارای آداب و نظم خاصی است که در رستوران های درجه یک معمولا سعی می کنند همچون گذشته آن را رعایت کنند.

.معمولا افرادی که برای میل کردن برانچ می روند یا وقت آزاد زیادی دارند و قصد شان گذراندن وقت است و یا قصد دارند در کنار رسیدگی به کار ها و انجام جلسات خود ، غذایی هم میل کنند.

.بنا به آداب و سنت قدیمی معمولا سرو برانچ در چند مرحله انجام می شود. در مرحله اول نوشیدنی گرم درخواستی برایشان سرو می شود (که معمولا یکی از مشتقات اسپرسو می باشد) و بعد از گذشت حدوداً بیست دقیقه ، تکه ایی شیرینی (البته بنا به سلیقه خود فرد) برایش سرو می شود.

 

برانچ،برانچ چیست،برانج،Brunch ،کافی شاپ سه میم،کافه سه میم،کافه در شیراز،بهترین کافی شاپ شیراز،صبحانه در شیراز

 

.در مرحله سوم هم که حدود یک تا یک و نیم ساعت از ورود فرد گذشته ، برایش صبحانه ی درخواستی وی را سرو می کنند.

 

برانچ،برانچ چیست،برانج،Brunch ،کافی شاپ سه میم،کافه سه میم،کافه در شیراز،بهترین کافی شاپ شیراز،صبحانه در شیراز

 

.در نزدیکی های ظهر یعنی بین ساعت یک تا سه بعد از ظهر ، اگر هنوز فرد در سالن باشد برایش غذا هایی که معمولا در وعده ناهار سرو می شوند ، بنا به سلیقه خود فرد آورده می شود.

.در کل باید این موضوع را در نظر داشته باشید که در خواست کردن برانچ دارای مراحل و تدارکات خاص خود و همچنین زمان بر است.

.در آخرین مرحله یک دسر یا نوشیدنی سرد برای فرد سرو می شود.

 

برانچ،برانچ چیست،برانج،Brunch ،کافی شاپ سه میم،کافه سه میم،کافه در شیراز،بهترین کافی شاپ شیراز،صبحانه در شیراز

 

.متاسفانه برانچ به معنای اصیل و درست آن ، در ایران تعریف نشده و جا نیفتاده است. در صورتی که در یک رستوران در خواست برانچ داشته باشید منویی به شما داده می شود که در آن زمان و ترتیب غذا ها و نوشیدنی های موجود در هر یک از برانچ ها نوشته شده است. البته شایان ذکر است که با وجودی که در منو برای هر برانچ نوشیدنی ، غذا و دسر از قبل تعریف شده می باشد ولی قابلیت تغییر دادن هر کدام از آنها را که خواستید به شما داده می شود.

.دلیل اصلی اینکه حتما باید در هنگام انتخاب ، بیان کنید که برانچ می خواهید برای این است که آشپز آن مکان بتواند برنامه ریزی های لازم را انجام بدهد.

.نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که هر کدام از غذا های درون برانچ دارای سایز کوچکتری نسبت به خود آن غذا در حالت تک و عادی دارد و دلیل این امر به خاطر وجود چندین غذا و نوشیدنی در یک لانچ می باشد تا بتوانید خیلی راحت تمام برانچ خود را میل نمائید.

.اگر علاوه بر میل کردن غذا برای گذراندن وقت به یک کافی شاپ یا رستوران می روید و می خواهید زمان نسبتا زیادی در آنجا بمانید به شما توصیه می کنیم که برانچ را انتخاب کنید ، زیرا یک وعده غذایی کامل هم از نظر خوراک و هم از نظر نوشیدنی می باشد.

.کافی شاپ سه میم برای وعده برانچ و همچنین برای عصرانه یکسری خوراک ها و اسنک هایی را در لیست منوی خود قرار داده که به عنوان برانچ و عصرانه غذایی کاملا سیر کننده و در عین حال سبکی هستند. خوشبختانه خوارک های سه میم به دلیل داشتن کیفیت بالا و طعم خوب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

.همچنین در کافی شاپ سه میم فقط از قهوه های مارک و اورجینال از بهترین برند ها و شرکت های تولید قهوه در جهان برای سرو به مشتریان و تهیه تمامی نوشیدنی ها استفاده می شود و به همین دلیل هم در شیراز به شهرت خاصی رسیده است. شما قهوه دوستان می توانید هر قهوه از هر شرکتی را که بیشتر دوست دارید ، سفارش داده و از نوشیدن قهوه دلخواه خود به همراه کیک های سه میم نهایت لذت را ببرید.

.برزگ ترین دلیل شهرت کافی شاپ سه میم نیز استفاده از با کیفیت ترین مواد غذایی و همچنین استفاده از بهترین قهوه های مارک و اصل می باشد که این موارد از دید اکثریت افراد مهم ترین دلیل بر خوب بودن یک کافی شاپ می باشد.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top