کافه سه میم

طرز تهیه هات چاکلت خوب و خوشمزه

هات چاکلت چیست؟

طرز درست کردن هات چاکلت

تفاوت هات چاکلت با کاکائو داغ

  • طرز تهیه هات چاکلت سه میم

 هات چاکلت (Hot Chocolate)

 .هات چاکلت یا شکلات داغ نوشیدنی گرمی است که از شکلات رنده شده یا ذوب شده که با شیر داغ یا آب و شکر مخلوط شده است ، تهیه می شود. هات چاکلت یا شکلات داغ یکی از پرطرفدار ترین نوشیدنی هایی است که در تمام ایام سال درخواست کننده دارد به خصوص در میان جوانان بسیار پر طرفدار و پر مصرف می باشد.

.شکلات البته شکلات تلخ ، خواص بسیاری بر سلامتی جسم و روحی بدن دارد.

از خواص شکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ضد التهاب

  • جلوگیری از لخته خون

  • بهبود خلق و خوی

  • آنتی اکسیدان

  • بهبود حافظه با افزایش سن

  • حفاظت از سلول های عصبی

  • کمک به سلامت قلب

.برخلاف تصور عموم ، شکلات از ابتدا به صورت مایع بوده و در سال 1939 به شکل جامد امروزی در آمده و به بازار عرضه شده است. اولین مردمانی که از دانه های کاکائو استفاده می کردند ، مردم منطقه ای از آمریکا بودند که عادت داشتند دانه های کاکائو را برشته کنند و به آن کمی ادویه و آب اضافه کنند و سپس آن را می خوردند.

.سال های بعد با ورود جهان گردان و کاشفانی چون کریستوفر کلمبوس ، دانه های کاکائو به دیگر کشورهای جهان راه پیدا کرد و به خاطر طعم بسیار خوب و دلنشینی که داشت به سرعت مورد استقبال و توجه مردم قرار گرفت.

.توجه داشته باشید که هات چاکلت با کاکائو داغ تفاوت دارد. از تفاوت های هات چاکلت با کاکائو داغ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. هات چاکلت با شکلات تخته ای تلخ و شیر و مقدار خیلی کمی پودر کاکائو تهیه می شود در حالی که کاکائو داغ فقط با پودر کاکائو و شیر تهیه می شود.

  2. هات چاکلت به دلیل داشتن شکلات نوشیدنی غلیظ تر و با بافت منسجم تری است در حالی که کاکائو داغ کلا نوشیدنی رقیق تری است.

.در اینجا می خواهیم در مورد طرز درست کردن یک هات چاکلت خوب و عالی صحبت کنیم.

مواد لازم برای تهیه هات چاکلت :

  1. شکلات تخته ای تلخ (بهتر است از شکلات تلخ 60 درصد به بالا استفاده کنید.)

  2. شیر (اگر از شیر پرچرب استفاده کنید هات چاکلت غلیظ تر و خوشمزه می شود ولی با این حال می توانید از شیر کم چرب و همچنین شیر نارگیل هم استفاده کنید.)

  3. پودر کاکائو

  4. شکر یا شکر قهوه ای

  5. وانیل یا عصاره وانیل

طرز تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ :

.ابتدا شکلات تخته ایی را به تکه های کوچک خرد کنید و کمی پودر کاکائو و شکر به آن اضافه کنید. (اگر تمایلی به شیرین شدن هات چاکلت ندارید شکر را حذف کنید.) حال شیر گرم را آهسته به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید. باید مواد را به صورت مداوم و پیوسته هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شده و ترکیب یک دست و صافی به دست بیاورید.

.حدودا یک دقیقه آخر اگر تمایل داشتید کمی وانیل یا عصاره وانیل به آن اضافه کنید. اکنون هات چاکلت شما آماده سرو می باشد. می توانید بعد از ریختن در لیوان سرو آن را با خامه همزده و پودر کاکائو تزیین کنید.

.اگر تمایل به نوشیدن یک هات چاکلت خوب و خوش طعم دارید پیشنهاد می کنیم به کافی شاپ سه میم تشریف بیاورید. کافی شاپ سه میم برای تهیه هات چاکلت از شکلات تلخ درجه یک و با کیفیت استفاده می کند و خوشبختانه تا به امروز همه مشتریان این کافه از هات چاکلت های سه میم بسیار لذت برده و از طرفداران ثابت آن شده اند.

 

هات چاکلت،شکلات داغ،فروشگاه قهوه سه میم،فروش قهوه در شیراز،قهوه مارک،قهوه برند،کافی شاپ سه میم

 

.کافی شاپ سه میم شیراز دارای یک منوی بسیار عالی و بینظیر از انواع صبحانه های ایرانی و خارجی می باشد که همگی بسیار پر طرفدار بوده و از تازه ترین مواد غذایی تهیه می شود. همچنین در منوی کافی شاپ سه میم می توانید یک لیست کم نظیر و خاص از بهترین و معروف ترین قهوه های مارک و اورجینال جهان را ببینید و هر یک از قهوه ها را که بیشتر دوست دارید ، سفارش داده و لذت ببرید.

.در کنار کافی شاپ ، فروشگاه قهوه سه میم قرار دارد که به عرضه انواع قهوه های برند و اصل در قالب های مختلف همچون دانه قهوه ، پودر قهوه ، کپسول قهوه و دیگر محصولات مرتبط با قهوه و نوشیدنی های مرتبط با آن وجود دارد و می توانید خیلی راحت و آسان هر قهوه ای را که تمایل داشتید ، خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرید.

.مجموعه سه میم با داشتن کافی شاپ و فروشگاه قهوه ، تمامی سعی خود را کرده است تا بهترین قهوه های مارک را از سراسر جهان وارد نموده تا هر فرد قهوه دوستی بتواند از نوشیدن قهوه دلخواه خود با طعم واقعی و اصل آن لذت ببرد.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top