کافه سه میم

طرز تهیه لاته

کافه لاته چیست؟

طرز درست کردن یک لاته (لته) خوب 

در شیراز کجا یک لاته خوب و اصیل بخوریم؟

  • طرز تهیه لاته

کافه لاته :

.کافه لاته (caffe e latte) یکی از نوشیدنی بسیار معروف ایتالیایی است که از ترکیب اسپرسو و شیر داغ یا شیر بخار داده شده ، تهیه می شود و روی آن را با کمی کف یا فوم شیر می پوشانند. کافه لاته در فنجان یا کاپ نسبتا بزرگ سرو می شود.

.کافه لاته برای افرادی که دنبال عطر و طعم قهوه یا اسپرسو هستند ولی بنا به دلایلی نمی توانند اسپرسو مصرف کننده انتخابی مناسب و عالی است زیرا در کافه لاته ، قهوه به دلیل ترکیب شدن با شیر سبک تر شده و اثرات کافئین قهوه در آن کمی کمتر است.

.تفاوت لاته با کاپوچینو در نسبت قهوه و مقدار شیر و فوم شیر آنها است. در هر دوی آنها نسبت میزان اسپرسوی استفاده شده برابر است ولی در کافه لاته میزان شیر از فوم یا کف شیر موجود در آن بیشتر است در حالیکه در کاپوچینو میزان فوم شیر بیشتر است.

.البته این را خاطر نشان می شویم که برای درست کردن لاته الزامی به داشتن دستگاه در منزل ندارید و می توانید آن را خیلی راحت درست کنید.

.در اینجا قصد داریم در سری مقالات قهوه و کافی شاپ سایت سه میم ، شما را با طرز تهیه یک کافه لاته خوب آشنا کنیم. قابل ذکر است که در مجموعه سه میم ، فروشگاه اینترنتی قهوه سه میم هم قرار دارد که امکان خرید انواع دانه های قهوه و پودر قهوه ها از بهترین و معروف ترین برند ها برای شما عزیزان فراهم شده است.

طرز تهیه یک کافه لاته خوب :

روش اول : تهیه کافه لاته بدون دستگاه (خانگی)

.برای درست کردن یک اسپرسو خوب بدون دستگاه در منزل یا محل کار بهترین روش استفاده از موکاپات می باشد. قبلا طرز تهیه اسپرسو به کمک موکاپات را در یک مقاله به صورت مفصل برایتان توضیح داده ایم. همیشه توصیه کردیم و این بار هم خاطر نشان می شویم که برای تهیه نوشیدنی خود فقط از قهوه های مارک و اورجینال استفاده کنید تا بهترین کیفیت را به شما بدهد.

.برای آنکه اسپرسوی شما سرد نشود بهتر است یا همزمان شیر و فوم شیر خود را درست کنید یا ابتدا فوم شیر خود را درست کنید و بعد به سراغ درست کردن اسپرسو بروید.

درست کردن فوم یا کف شیر :

.شیری که می خواهید برای درست کردن کافه لاته استفاده کنید باید دارای دمای حدود 60 درجه باشد یعنی شیر باید فقط داغ شود و به هیچ وجه نباید از شیر جوشیده استفاده کنید.

.حال برای بدست آوردن کف یا فوم شیر یک راه آن است که اگر فرنچ پرس در دسترس دارید شیر را درون آن ریخته و با حرکت دادن دسته آن به صورت پیوسته و نسبتا سریع کف شیر را بدست آورید. روش دوم تهیه فوم یا کف شیر آن است که شیر داغ را درون ظرفی ریخته و آن را با یک همزن برقی یا دستی هم بزنید.

.شیر باید به قدری هم زده شود که حجم آن تقریبا یک و نیم برابر شود و یک کف لطیف و غلیظ در نهایت داشته باشید. به این ترتیب به سادگی می توانید خیلی راحت کف شیر مورد نیاز خود را تهیه کنید. در این مرحله به زمان ترکیب اسپرسو و شیر می رسیم.

.در فنجان یا کاپ سرو ابتدا اسپرسوی آماده شده را بریزید و مابقی فنجان را با شیر داغ پر کنید تا جایی که فقط مقدار کمی از لبه فنجان خالی بماند. حال مابقی فنجان را با فوم شیری که حاضر کرده اید ، پر کنید. به این ترتیب کافه لاته شما آماده است و می توانید آن را میل کرده و لذت ببرید.

 

قهوه خوب در شیراز،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه برند،قهوه اصل،قهوه مارک،بهترین لاته در شیراز،لاته،لتهقهوه خوب در شیراز،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه برند،قهوه اصل،قهوه مارک،بهترین لاته در شیراز،لاته،لته

 

روش دوم : تهیه کافه لاته با استفاده از دستگاه (مناسب برای کافه و کافی شاپ)

.درست کردن لاته با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز بسیار راحت می باشد. برای این منظور بنا به درخواست مشتری ، اسپرسوی تک شات یا دابل شات را با استفاده از دستگاه تهیه کنید و در فنجان یا کاپ سرو بریزید.

.برای تهیه فوم شیر از قسمتی از دستگاه اسپرسو ساز بنام نازل بخار استفاده می شود. قسمت نازل دستگاه با وارد کردن بخار آب پر فشار به داخل شیر باعث گرم شدن و در نهایت فوم گیری شیر می شود. میزان فوم گیری به خود شما بستگی دارد که چه میزان شیر را در زیر نازل بخار نگه دارید.

.سپس در این مرحله شیر را آهسته به اسپرسوی درون فنجان اضافه کرده به طوریکه فوم آن داخل فنجان ریخته نشود و در پایان همان طور که در روش اول هم بیان شد باید فقط مقدار کمی از فنجان با فوم شیر پر شود.

 

قهوه خوب در شیراز،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه برند،قهوه اصل،قهوه مارک،بهترین لاته در شیراز،لاته،لته

 

.اگر به دنبال نوشیدن یک کافه لاته خوب و عالی و با کیفیت هستید ، کافی شاپ سه میم را به شما پیشنهاد می دهیم. کافی شاپ سه میم برای تهیه انواع نوشیدنی های خود از جمله کافه لاته ، اسپرسو ، کاپوچینو و ... از قهوه های برند و مارک دنیا همچون ایلی ، لاوازا ، هاوس برنت و ... استفاده می کند.

.شما می توانید به همراه عزیزان خود برای نوشیدن یک لاته خوب و بینظیر در کنار کیک های روزانه پخت سه میم به کافی شاپ سه میم تشریف بیاورید و مطمئنا از نوشیدن آن لذت خواهید برد. پیشنهاد می کنیم حتما برای نوشیدن قهوه های اورجینال و اصل از بهترین های جهان به کافی شاپ سه میم تشریف آورده و از نوشیدن قهوه دلخواه خود لذت ببرید.

 

قهوه خوب در شیراز،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه برند،قهوه اصل،قهوه مارک،بهترین لاته در شیراز،لاته،لته

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top