کافه سه میم

طرز تهیه کاپوچینوی عالی در منزل

کاپوچینو چیست؟

طرز تهیه یک کاپوچینو خوب در منزل

در شیراز کجا کاپوچینوی خوب و اصیل بخوریم؟

  • کاپوچینو سه میم

کاپوچینو (Cappuccino)

.کاپوچینو (Cappuccino) یکی دیگر از نوشیدنی های ترکیبی اسپرسو با شیر است که طرفداران بسیاری هم در سراسر جهان دارد. کاپوچینو از آنجایی که همانند لاته از ترکیب قهوه با شیر تهیه می شود به همین دلیل اثرات ناشی از کافئین قهوه در آن کمی کمتر از اسپرسو است و اسپرسوی موجود در آن به دلیل ترکیب با شیر ، رقیق تر شده است.

.تفاوت کاپوچینو و لاته در میزان شیر و کف یا فوم شیر موجود در آنها است. در کاپوچینو نسبت فوم شیر بیشتر است در حالی که در لاته میزان شیر بیشتری وجود دارد.

.امروزه به دلیل مشغله های بسیار افراد تولید کننده های قهوه های فوری ، کاپوچینو های آماده و فوری را در بسته بندی های تک نفره هم تولید و عرضه می کنند. شما عزیزان اگر تمایل به خرید کاپوچینو های فوری همچون گود دی و تروبیکا دارید می توانید از طریق وبسایت اینترنتی فروشگاه قهوه سه میم به راحتی و با کمترین قیمت موجود در بازار ، آنها را خریداری نموده و درب منزل خود تحویل بگیرید.

.در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه کاپوچینو بدون دستگاه و همچنین طرز تهیه کاپوچینو با استفاده از دستگاه آشنا کنیم تا بتوانید در هر شرایطی و در هر زمانی بهترین کاپوچینو را درست کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید. توصیه ای که داریم این است که برای تهیه اسپرسوی خود همیشه از قهوه های مارک و اصل استفاده کنید تا بتوانید طعم واقعی قهوه را داشته باشید.

طرز تهیه یک کاپوچینو خوب :

روش اول : تهیه کاپوچینو بدون دستگاه و خانگی

.برای تهیه کاپوچینو به اسپرسو نیاز داریم که تک شات یا دابل شات بودن آن بستگی به سلیقه شما دارد. از آنجایی که می خواهیم بدون دستگاه ، فوم یا کف شیر را تهیه کنیم ، برای آنکه اسپرسوی شما سرد نشود بهتر است یا در آخر اسپرسو را تهیه کنید یا همزمان با آماده شدن اسپرسو ، فوم شیر را هم درست کنید.

.برای تهیه اسپرسو در منزل یا محل کار ، راحت ترین راه استفاده از موکاپات می باشد که قبلا طرز استفاده از آن را برایتان بیان کرده ایم. (مقاله تهیه اسپرسو)

 

بهترین قهوه در شیراز،کاپوچینو،بهترین کاپوچینو در شیراز،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل

 

طرز درست کردن فوم یا کف شیر :

.شیری که برای گرفتن فوم استفاده می شود باید فقط گرم شود و نباید به نقطه جوش رسیده باشد. برای تهیه کف شیر یک راه آن است که اگر فرنچ پرس در دسترس دارید شیر را درون آن ریخته و با حرکت دادن دسته آن به صورت پیوسته و نسبتا سریع کف شیر را بدست آورید. روش دوم تهیه فوم یا کف شیر آن است که شیر داغ را درون ظرفی ریخته و آن را با یک همزن برقی یا دستی هم بزنید. شیر باید به قدری هم زده شود که حجم آن تقریبا یک و نیم برابر شود و یک کف لطیف و غلیظ در نهایت داشته باشید. به این ترتیب به سادگی می توانید خیلی راحت کف شیر مورد نیاز خود را تهیه کنید. حتی می توانید شیر را درون یک ظرف در بسته ریخته و آن را تکان دهید.

.برای تهیه کاپوچینو به میزان فوم شیر بیشتری نیاز داریم پس تا جایی که می توانید از شیر موجود خود کف تهیه کنید.

.حال به مرحله ترکیب اسپرسو و شیر می رسیم. در فنجان یا کاپ سرو ابتدا اسپرسوی آماده شده را بریزید و سپس به آرامی شیر و فوم شیری را که درست کرده اید به فنجان اضافه کنید. در فنجان کاپوچینو نزدیک به یک سوم فضای فنجان را فوم یا کف شیر شامل می شود.

روش دوم : تهیه کاپوچینو با استفاده از دستگاه

.درست کردن کاپوچینو با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز بسیار ساده تر و آسان تر از روش دستی است. برای این منظور بنا به درخواست مشتری اسپرسوی تک یا دابل شات را با استفاده از دستگاه تهیه کنید و در فنجان یا کاپ سرو بریزید.

.برای تهیه فوم شیر از قسمتی از دستگاه اسپرسو ساز بنام نازل بخار استفاده می شود. قسمت نازل دستگاه با وارد کردن بخار آب پر فشار به داخل شیر باعث گرم شدن و در نهایت فوم گیری شیر می شود. از آنجایی که برای تهیه کاپوچینو به فوم بیشتری نیاز دارید پس شیر را باید زمان بیشتری زیر نازل بخار دستگاه قرار دهید.

.در این مرحله شیر را آهسته به اسپرسوی درون فنجان اضافه کرده و اجازه دهید فوم به همراه شیر آهسته به اسپرسو اضافه شود. به این ترتیب کاپوچینو شما آماده است و می توانید ار آن لذت ببرید.

 

بهترین قهوه در شیراز،کاپوچینو،بهترین کاپوچینو در شیراز،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل

 

.اگر می خواهید یک کاپوچینو عالی را میل کنید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به کافی شاپ سه میم سر بزنید. در کافی شاپ سه میم شیراز برای تهیه کاپوچینو و دیگر نوشیدنی ها فقط از قهوه های برند و اصل دنیا استفاده می شود. شما می توانید در کافی شاپ سه میم در محیطی کاملا دنج و کلاسیک و آرام ، کاپوچینو خود را در کنار انواع صبحانه های ویژه و بینظیر سه میم میل کرده و لذت ببرید.

.کافی شاپ سه میم تمامی تلاش خود را نموده است تا بتواند بهترین و معروف ترین قهوه های اورجینال و مارک را از سراسر جهان تهیه نماید تا هر فردی بتواند قهوه دلخواه خود با طعم و عطر دلخواهش را میل کرده و از نوشیدن آن لذت ببرد.

 

بهترین قهوه در شیراز،کاپوچینو،بهترین کاپوچینو در شیراز،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top