کافه سه میم

کورتادو چیست؟

قهوه کورتادو چیست؟

طرز تهیه کورتادو

در شیراز بهترین کورتادو را کجا بخوریم؟

  • قهوه کورتادو سه میم

کورتادو (Cortado)

.کورتادو یکی دیگر از نوشیدنی های ترکیبی اسپرسو با شیر می باشد و شباهت خیلی زیادی به کافه لاته و کاپوچینو دارد. قهوه کورتادو در اسپانیا متولد شد و یک نوشیدنی ملایمی است که برای هر زمان از طول روز که هوس نوشیدن قهوه کردید حتی بعد از شام کاملا مناسب و ایده آل است. کورتادو از میزان مساوی شیر و قهوه تهیه می شود که روی آن مقدار خیلی کمی فوم یا کف شیر ریخته شده است.

طرز تهیه کورتادو :

.برای درست کردن کورتادو ابتدا باید اسپرسو را آماده کنید. اینکه اسپرسو تک شات یا دابل شات باشد به سلیقه شما و مشتری شما بستگی دارد که چه اندازه می خواهید نوشیدنی تان غلیظ تر باشد. (طرز درست کردن اسپرسو در منزل و کافی شاپ را در یک مقاله به صورت مفصل برایتان توضیح داده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه کنید.)

.همزمان با آماده کردن اسپرسو ، شیر را هم گرم کنید که برای این کار می توانید شیر را روی شعله گاز قرار داده یا از قسمت نازل بخار دستگاه قهوه ساز خود برای این منظور استفاده کنید.

.بعد از آماده شدن هر دوی آنها ، نوبت به سرو کورتادو می رسد. برای این کار ابتدا اسپرسو را درون فنجان سرو ریخته و به همان میزان نیز شیر به فنجان اضافه کنید و در پایان مقدار خیلی کمی فوم یا کف شیر بر روی نوشیدنی قرار دهید.(یک لایه بسیار نازک از فوم)

.برای شیرین کردن کورتادو می توانید از شکر یا سیروپ دلخواه خود استفاده کنید.

 

کورتادو،قهوه کورتادو،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،کافه سه میم،فروش قهوه در شیراز،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل

 

تفاوت کورتادو با ماکیاتو ، لاته و کاپوچینو :

.همه این نوشیدنی هایی که نام بردیم نوشیدنی های ترکیبی اسپرسو با شیر هستند که تفاوت آنها در میزان شیر و فوم شیری است که در تهیه هر یک از آنها استفاده می شود.

.قهوه ماکیاتو در اصل یک اسپرسوی است که با کمی فوم شیر تهیه شده است.

.بعد از آن کورتادو قرار دارد که میزان اسپرسو و شیر در آن با هم برابر هستند و فقط یک لایه بسیار نازک فوم شیر بر روی آن قرار می گیرد.

.بعد از کورتادو ، کاپوچینو است که در آن میزان شیر و فوم شیر بیشتر است و تقریبا یک سوم کاپ یا فنجان سرو با فوم شیر پر می شود.

.بعد از همه آنها کافه لاته می باشد که در آن میزان شیر تقریبا دو برابر اسپرسو است و در آن به مقدار خیلی کمی فوم شیر بر روی نوشیدنی قرار می گیرد.

.این که کدام یک از این نوشیدنی ها خوشمزه تر و بهتر است کاملا به ذائقه شما بستگی دارد و اینکه تا چه میزان دوست دارید که اسپرسو شما با اضافه کردن شیر ، رقیق تر و سبک تر شود؛ به عنوان مثال کافه لاته از کاپوچینو شیر بیشتری دارد و به همین دلیل سبک تر است.

.برای نوشیدنی یک کورتادو بینظیر و خوش طعم می توانید به کافی شاپ سه میم تشریف بیاورید. کافی شاپ سه میم برای تهیه تمامی نوشیدنی های خود مانند کورتادو فقط از قهوه های برند و اورجینال استفاده می کند تا هر نوشیدنی ها طعم واقعی و ناب خود را به خوبی نشان دهد. شما قهوه دوستان می توانید هر قهوه از هر شرکتی را که بیشتر دوست دارید در قالب هر نوشیدنی سرد یا گرمی که تمایل دارید ، سفارش داده و در محیط دنج و آرام و خانوادگی کافی شاپ سه میم میل کرده و لذت ببرید.

.کافی شاپ سه میم در کنار انواع قهوه های مارک و برندی که دارد دارای یک منوی عالی از صبحانه های ایرانی و خارجی است که در بالا ترین کیفیت عرضه می شود و صبحانه های سه میم در شیراز بسیار پر طرفدار و محبوب می باشد.

.مجموعه سه میم علاوه بر کافی شاپ شامل فروشگاه قهوه سه میم نیز می باشد که به واردات و عرضه مستقیم قهوه های برند و کمیاب از معروف ترین و پرطرفدارترین شرکت های قهوه جهان می پردازد و آن قهوه ها را به صورت پلمپ و پاکت اورجینال و با مناسب ترین قیمت در اختیار قهوه دوستان قرار می دهد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت اینترنتی فروشگاه قهوه سه میم هر قهوه ای را که بیشتر دوست دارید تنها با یک کلیک خریداری کرده و آن را درب منزل خود در شیراز یا هر شهری از کشور که هستید ، تحویل بگیرید.

.مجموعه سه میم با دارا بودن فروشگاه قهوه و کافی شاپ ، تمام سعی خود را نموده تا هر فرد قهوه دوستی بتواند از طعم واقعی و اصل قهوه دلخواه خود از هر برند و مارکی ، بهره مند شده و از نوشیدن آن در هر زمان  و هر مکانی لذت ببرد و برای لحظاتی هم که شده خاطره و اوقات خوشی را سپری کند.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top