کافه سه میم

طرز تهیه فلت وایت (Flat white)

فلت وایت چیست؟

چطور یک فلت وایت خوب و خوشمزه درست کنیم؟

  • طرز تهیه فلت وایت سه میم

فلت وایت چیست و  چه ارتباطی با قهوه دارد؟

چطور می توانیم در منزل یک فلت وایت خوب و خوش طعم درست کنیم؟

.این ها از جمله سوال های متداولی است که با دیدن و شنیدن کلمه فلت وایت در ذهن دوستداران قهوه به وجود می آید. ما سعی کردیم در این مقاله به این موارد بپردازیم و شما را به بهترین صورت با این نوشیدنی آشنا کنیم.

 فلت وایت (Flat white) :

 .فلت وایت یکی از نوشیدنی های بر پایه اسپرسو است. فلت وایت حدود دهه 80 میلادی در کشور های استرالیا و نیوزلند به وجود آمد و طرفداران بسیاری هم پیدا کرد.

. Flat whiteشباهت بسیار زیادی به کافه لاته دارد به طوریکه خیلی ها این دو را با هم اشتباه می گیرند. تفاوت اصلی این دو در میزان شیر و  فوم یا کف شیری است که در آنها استفاده می شود.

.در فلت وایت یک لایه بسیار نازک از فوم شیر وجود دارد (که به اصطلاح به آن میکروفوم می گویند) و حتی می توان آن را بدون فوم هم سرو کرد و معنی فلت هم که در نام آن استفاده شده به همین خاطر است؛ یعنی وجود یک لایه کف شیر نازک و تقریبا صاف و یک دست بر روی سطح فنجان حاوی اسپرسو قرار می گیرد.

.در فلت وایت میزان اسپرسو به شیر باید حدود یک به دو باشد ولی فلت وایت معمولا در فنجان های کوچک تر از کافه لاته سرو می شود برای همین خاطر است که فلت وایت طعم قوی تری دارد زیرا میزان شیر آن کمتر است ولی میزان کافئین و دیگر موارد هر دوی آنها کاملا با هم برابر است.

طرز تهیه فلت وایت :

.ابتدا اسپرسو را آماده می کنیم (طرز تهیه اسپرسو ). اگر دستگاه اسپرسو ساز دارید که خیلی راحت می توانید اسپرسو خود را آماده کنید ولی اگر دستگاه ندارید می توانید از قهوه جوش های خانگی مانند موکاپات برای درست کردن اسپرسو خود استفاده کنید.

.در فلت وایت کف روی اسپرسو نقش مهمی دارد به همین خاطر اسپرسو را با دقت و با حوصله درست کنید و تمام آن را درون فنجان سرو بریزید به نحوی که کف اسپرسو بر روی آن قرار گیرد.

.در این مرحله باید به سراغ تهیه فوم شیر برویم. برای تهیه فوم شیر :

.اگر دستگاه داشته باشید می توانید از نازل آن استفاده کرده و فوم شیر خود را تهیه کنید. دقت داشته باشید که نازل به کف پیچر نزدیک باشد تا شیر خیلی به فوم تبدیل نشود.

.اگر دستگاه نداشته باشید بهترین کار این است که شیر را جوشانده و بعد با یک همزن دستی یا برقی آن را کمی هم بزنید تا یک لایه کوچک از فوم بر روی آن تشکیل شود.

.حال به مرحله آخر می رسیم که باید شیر را به اسپرسو اضافه کنیم. به نحوی شیر را اضافه کنید که فوم آن به فنجان اضافه نشود و بعد از پر شدن فنجان مقدار کمی از فوم را روی سطح فنجان بریزید. به این ترتیب فلت وایت شما آماده سرو می باشد.

.اگر از دوستداران قهوه به خصوص قهوه های ترکیبی با شیر همانند فلت وایت ، لاته ، کاپوچینو و ... هستید پیشنهاد می کنیم حتما به کافی شاپ سه میم سری بزنید. در کافی شاپ سه میم از قهوه های برند و اصل از معروف ترین شرکت های قهوه جهان برای تهیه انواع نوشیدنی ها استفاده می شود و به همین دلیل هم در شیراز شهرت پیدا کرده است.

 

فلت وایت،طرز درست کردن فلت وایت،فرشگاه قهوه سه میم،فروشگاه قهوه در شیراز،قهوه مارک،فروش قهوه برند

 

.کافی شاپ سه میم از معدود کافی شاپ هایی است که برای سرو به مشتریان خود فقط از قهوه های مارک و اورجینال استفاده می کند و هر قهوه دوستی می تواند قهوه دلخواه خود از هر شرکتی را در میان قهوه های سه میم یافته و قهوه دلخواه خود را به همراه کیک های سه میم که روزانه پخت می شود ، میل کرده و لذت ببرید.

.همچنین اگر به دنبال خرید قهوه خوب و اصل برای مصرف خانگی یا کافی شاپی خود هستید ، می توانید به فروشگاه اینترنتی قهوه سه میم مراجعه کرده و قهوه دلخواه خود را خیلی راحت و تنها با یک کلیک خریداری و آن را به صورت پاکت و پلمپ اورجینال درب منزل خود در شیراز یا هر شهری که هستید ، تحویل بگیرید. فروشگاه قهوه سه میم از با سابقه ترین فروشگاه های قهوه در ایران می باشد که به عرضه مستقیم قهوه های اورجینال و برند از بهترین های جهان می پردازد و تمامی قهوه ها را با مناسب ترین قیمت در اختیار قهوه دوستان و عاشقان قهوه های اصل قرار می دهد.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top