کافه سه میم

طرز تهیه قهوه فرانسه

قهوه فرانسه چه نوع قهوه ای است؟

طرز تهیه قهوه فرانسه خوب و خوش طعم

وسیله لازم برای درست کردن قهوه فرانسه

  • طرز تهیه قهوه فرانسه سه میم

قهوه فرانسه (French Coffee) 

.قهوه فرانسه یکی دیگر از نوشیدنی های پرطرفدار در دنیا است. قهوه فرانسه در واقع یک روش دم آوری قهوه می باشد و به دلیل آنکه برای تهیه این قهوه از روش فرانسوی دم کردن قهوه استفاده می شود به آن قهوه فرانسه یا Drip Coffee گفته می شود.

.در گذشته برای تهیه قهوه فرانسه ، قهوه آسیاب شده را درون ظرف می ریختند و به آن آب داغ اضافه می کردند تا اینکه برای اولین بار در کشور فرانسه یک ابزار جدید برای تهیه قهوه فرانسه (French Coffee) به وجود آمد که به آن فرنچ پرس گفته می شود. این وسیله به قدری آماده کردن قهوه را در منزل و محل کار آسان کرده بود که از همان ابتدای عرضه به بازار با استقبال بسیار زیادی روبرو شد و همچنان نیز در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

فرنچ پرس چیست؟

.فرنچ پرس (French Press) یکی از کلاسیک ترین روش های دم آوری قهوه است که با آن می توان به راحتی یک قهوه خوش عطر و با طعم اصیل را دم کرد و از آن لذت برد.

.دلیل محبوبیت فرنچ پرس یکی کیفیت بالای قهوه دم شده توسط آن می باشد و دیگری تازه نگه داشتن عطر و طعم واقعی قهوه است.

.فرنچ پرس از دو بخش اصلی اهرم فیلتر و مخزن تشکیل شده است.

 

فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه فرانسه،فرنچ پرس،قهوه مارک،فروش قهوه در شیراز،قهوه برند،قهوه اصل

 

.همان طور که بار ها توصیه کرده ایم برای تهیه هر نوشیدنی که تمایل دارید و برای مصرف روزانه خود فقط به سراغ قهوه های برند و اورجینال بروید و از فروشگاه های معتبر که قهوه های پلمپ و اصل عرضه می کنند همانند فروشگاه قهوه سه میم خریداری کنید تا علاوه بر بهره بردن از طعم واقعی قهوه ، دچار مشکلات ناشی از قهوه های نا مرغوب و فله ای نشوید.

.قهوه فرانسه سه میم یکی از قهوه های دمی است که نسبت به بقیه قهوه ها همچون اسپرسو رقیق تر است و در فنجان بزرگتر با حجم 180 سی سی سرو می شود. به همین خاطر این قهوه غالبا در کنار صبحانه و به عنوان قهوه صبحگاهی سرو می شود زیرا به دلیل سبک تر و رقیق تر بودنش باعث اذیت شدن دستگاه گوارش در ابتدای صبح نمی شود.

.توجه داشته باشید قهوه فرانسه به دلیل روش دم آوری که دارد سبک تر از اسپرسو است ولی با این حال همان میزان کافئین را به شما می دهد.

.برای تهیه قهوه فرانسه می توانید از هر دانه قهوه ایی از هر برندی که تمایل دارید استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید برای تهیه قهوه فرانسه باید دانه های آن را کمی درشت تر از حد معمول آسیاب کنید.

طرز تهیه قهوه فرانسه :

.ابتدا آب را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس آن را از روی شعله بردارید و اجازه دهید کمی حرارت آن گرفته شود. سپس کمی از آب جوش را درون فرنچ پرس ریخته و آن را بچرخانید تا فرنچ پرس گرم شود. (این آب را دور بریزید.)

.در این مرحله به ازای هر فنجان قهوه فرانسه که می خواهید سرو کنید حدود یک قاشق غذا خوری پودر قهوه ایی را که آماده کرده اید درون فرنچ پرس بریزید. (اگر تمایل دارید قهوه تان غلیظ تر باشد از دو قاشق غذا خوری پودر قهوه استفاده کنید.)

.میزان آب مورد نیاز برای هر یک قاشق غذا خوری در حدود نصف فنجان سرو می باشد. اگر می خواهید قهوه تان رقیق تر باشد می توانید میزان آب را بیشتر کنید.

.حال مقدار کمی آب جوش را به قهوه اضافه کنید و حدود سی ثانیه صبر کنید. سپس مابقی آب جوش را به صورت دورانی به فرنچ پرس اضافه نمائید. (تا نزدیک نوار بالایی بدنه فرنچ پرس).

.اکنون درب فرنچ پرس را ببندید و سه تا چهار دقیقه صبر کنید و بعد صافی فرنچ پرس را به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا قهوه صاف شود. حال قهوه فرانسه شما آماده است و می توانید آن را سرو کنید.

.اگر از دوستداران قهوه های دمی همچون قهوه فرانسه هستید ، می توانید به کافی شاپ سه میم تشریف بیاورید. کافی شاپ سه میم برای تهیه تمام نوشیدنی های خود از جمله قهوه فرانسه فقط از قهوه های مارک و اورجینال از بهترین و معروف ترین شرکت های قهوه جهان استفاده می کند زیرا علاوه بر طعم ، کیفیت نوشیدنی که به مشتری ارائه می دهد برای سه میم بسیار مهم می باشد.

.یکی از بزرگ ترین دلایل شهرت کافی شاپ سه میم ، استفاده از قهوه های اصل و برند از بهترین های جهان برای درست کردن انواع نوشیدنی های خود می باشد و همین امر باعث شده که عاشقان واقعی قهوه از مشتریان ثابت این کافی شاپ بوده و علاوه بر نوشیدن قهوه ، قهوه دلخواه خود از هر مارکی را نیز از فروشگاه قهوه سه میم خریداری نموده و همراه خود به منزل یا محل کار ببرند.

.همچنین در سایت فروشگاه قهوه سه میم انواع قهوه های برند و مارک از بهترین های جهان موجود و قابل سفارش می باشد. فروشگاه قهوه سه میم غالبا قهوه های اصل را خود به صورت مستقیم وارد نموده و به صورت پاکت و پلمپ اورجینال در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

 

فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه فرانسه،فرنچ پرس،قهوه مارک،فروش قهوه در شیراز،قهوه برند،قهوه اصل

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top