کافه سه میم

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

تفاوت دانه قهوه عربیکا و روبوستا

تفاوت دانه قهوه عربیکا و وروبوستا از نظر شکل ظاهری

خواص قهوه های عربیکا و روبوستا

  • تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

.همان که می دانید در کل جهان فقط دو نژاد اصلی دانه قهوه وجود دارند که شامل قهوه عربیکا و قهوه روبوستا می شود. قهوه عربیکا در سطح بیشتری از جهان کشت می شود ولی با این حال قیمت آن از قهوه روبوستا بیشتر است. دلیل این امر به خاطر آن است که دانه قهوه عربیکا برای رشد به شرایط آب و هوایی خاصی نیاز دارد و معمولا در مناطق کوهستانی کشت می شوند که همین موضوع در قیمت بالای آن نقش به سزایی دارد.

فروش انواع قهوه

 

.قهوه های عربیکا در مقایسه با قهوه های روبوستا کافئین کمتری دارند ولی میزان اسیدیته یا ترشی آنها بیشتر است.

.قهوه های موجود در بازار اغلب قهوه های میکس و ترکیبی هستند که میزان درصد ترکیبی دانه های قهوه عربیکا و روبوستا در آنها متفاوت است.

 

فروشگاه قهوه سه میم

تفاوت دانه قهوه عربیکا و روبوستا :

  • قهوه روبوستا کافئین بیشتری نسبت به قهوه عربیکا دارد.

  • قهوه عربیکا دارای طعم ترش تری است.

  • طعم دانه قهوه روبوستا تلخ تر است.

  • قهوه عربیکا دارای چربی بیشتری نسبت به قهوه روبوستا می باشد.

  • دانه قهوه عربیکا گران تر از دانه قهوه روبوستا است.

  • طعم و عطر قهوه عربیکا قوی تر و غلیظ تر است.

  • کیفیت دانه قهوه عربیکا بسیار بیشتر از دانه قهوه روبوستا است.

  • دانه قهوه عربیکا مقاومت کمتری در برابر آفت ها دارد.

  • بیش از 70 درصد دانه های قهوه که در جهان کشت می شوند از نژاد عربیکا هستند.

تفاوت دانه قهوه عربیکا و روبوستا از نظر شکل ظاهری :

از نظر شکل دانه :

.دانه قهوه روبوستا گرد ولی دانه قهوه عربیکا کشیده و بیضی شکل است.

 

قهوه،قهوه عربیکا،قهوه روبوستا،عربیکا،ربوستا،اربیکا،فروش قهوه در شیراز،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل

 

از نظر شکل خط وسط :

.دانه قهوه عربیکا دارای یک خط منحنی شکل در وسط می باشد در حالی که خط وسط دانه قهوه روبوستا یک خط صاف است.

 

قهوه،قهوه عربیکا،قهوه روبوستا،عربیکا،ربوستا،اربیکا،فروش قهوه در شیراز،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل

 

از نظر برآمدگی دو طرف دانه :

.اگر دو طرف خط وسط دانه ، برآمده باشد آن دانه قهوه روبوستا است و اگر دو طرف خط تخت و صاف باشد آن دانه ، دانه قهوه عربیکا می باشد.

 

قهوه،قهوه عربیکا،قهوه روبوستا،عربیکا،ربوستا،اربیکا،فروش قهوه در شیراز،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل

 

از نظر رنگ خط وسط دانه :

.رنگ خط وسط دانه عربیکا روشن (سفید یا زرد) است ولی رنگ خط وسط دانه روبوستا معمولا تیره تر (قهوه ایی تر) است .

 

قهوه،قهوه عربیکا،قهوه روبوستا،عربیکا،ربوستا،اربیکا،فروش قهوه در شیراز،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل

 

.گیاه قهوه عربیکا مختص مناطق اتیوپی و سودان است ولی امروزه به دلیل افزایش تقاضا در کشورهای برزیل ، جامائیکا ، کلمبیا ، کنیا ، گواتمالا ، پرو ،اتیوپی ، کاستاریکا نیز کشت می شود.

.گیاه قهوه روبوستا در آفریقا کشت می شد و سپس پرورش آن به صورت صنعتی از اندونزی آغاز شد ولی امروزه گیاه قهوه روبوستا در کشورهای ویتنام ، برزیل ، اندونزی ، هند و اوگاندا نیز کشت می شود.

خواص قهوه عربیکا و روبوستا :

  1. افزایش انرژی و سطح هوشیاری : قهوه به دلیل داشتن کافئین یکی از سالم ترین و بهترین نوشیدنی های انرژی زا می باشد.

  2. افزایش عملکرد فیزیکی : کافئین موجود در قهوه باعث تحریک سیستم عصبی بدن شده و باعث آزاد شدن اسید های چرب آزاد که منبع تغذیه مغز و ماهیچه ها می باشد ، می شود.

  3. کاهش و پیشگیری از بیماری های مغزی همچون آلزایمر و پارکینسون

  4. افزایش چربی سوزی : قهوه باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

  5. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

  6. کاهش افسردگی

.در کل قهوه برند یکی از پرطرفدار ترین نوشیدنی های جهان می باشد که هر روز به شمار علاقه مندان به آن اضافه می شود.

 

خرید و فروش انواع قهوه های عربیکا و روبوستا

 

.قهوه عربیکا و قهوه روبوستا هر دو خواص کامل قهوه را دارا می باشند و اینکه کدام یک از آنها برای شما بهتر است کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر دنبال یک قهوه بسیار پر انرژی و پر کافئین هستید باید سراغ قهوه هایی بروید که میزان دانه روبوستا آنها بیشتر است. توجه داشته باشید که هر چه میزان دانه روبوستا بیشتر باشد مسلما میزان کافئین آن قهوه نیز بیشتر خواهد بود و برای افرادی که با کافئین مشکل دارند این گونه قهوه ها اصلا مناسب نیست.

.اگر به دنبال خرید قهوه های مارک و برند در قالب دانه قهوه یا پودر قهوه یا کپسول قهوه هستید می توانید به سایت اینترنتی فروشگاه قهوه سه میم مراجعه کرده و هر یک از قهوه های اصل و مارک از هر شرکتی را که بیشتر دوست دارید خیلی راحت و تنها با یک کلیک خریداری نموده و آن را به صورت پاکت و پلمپ اورجینال درب منزل خود در شیراز یا هر شهرستانی که هستید ، تحویل بگیرید.

.فروشگاه قهوه سه میم یکی از فروشگاه های قهوه معتبر و با سابقه ایران می باشد که به عرضه مستقیم قهوه های مارک و برند از معروف ترین و برترین شرکت های تولید قهوه در جهان می پردازد. فروشگاه سه میم این قهوه ها را به صورت مستقیم وارد نموده و آنها را با مناسب ترین قیمت در اختیار عاشقان واقعی قهوه قرار می دهد تا بتوانند از طعم واقعی و ناب قهوه دلخواه خود بهره مند شوند.

.مجموعه سه میم علاوه بر فروشگاه قهوه شامل کافی شاپ نیز می باشد. کافی شاپ سه میم یکی از خاص ترین و بهترین کافی شاپ های شیراز می باشد که برای سرو به مشتریان خود فقط از قهوه های اصل و مارک و اورجینال از بهترین شرکت ها و برند های قهوه جهان استفاده می کند. هر قهوه دوستی می تواند قهوه دلخواه خود را در میان قهوه های سه میم یافته و از نوشیدن آن در محیط آرام و کلاسیک و خانوادگی کافی شاپ سه میم نهایت لذت را ببرید.

.کافی شاپ سه میم فقط از قهوه های مارک و تازه ترین مواد غذایی برای تهیه نوشیدنی ها و غذا های خود استفاده می کند و تمامی آنها را به صورت کاملا تازه و گرم برای مشتریان سرو می کند که همین موضوع برای اکثریت افراد بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و به همین دلیل هم از مشتریان ثایت کافی شاپ سه میم شده اند.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top