کافه سه میم

قهوه عربیکا

قهوه عربیکا

ویژگی های طعم و ظاهری قهوه های عربیکا

تفاوت قهوه عربیکا و قهوه روبوستا

خواص قهوه های عربیکا

انواع دانه های قهوه عربیکا

  • قهوه عربیکا

.فروشگاه قهوه سه میم یکی از خاص ترین فروشگاه های قهوه در ایران می باشد که دارای آرشیوی بسیار غنی از انواع قهوه های اصل و پرطرفدار جهان بوده و شما از طریق وبسایت اینترنتی فروشگاه قهوه  سه میم می توانید قهوه دلخواه خود را به صورت دانه قهوه ، پودر قهوه و ... خریداری نموده و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

.در این مقاله می خواهیم شما را با یکی از انواع اصلی دانه های قهوه در جهان یعنی قهوه عربیکا و ویژگی های طعم و عطر و همچنین ویژگی های ظاهری آن آشنا کنیم.

قهوه عربیکا (Arabica) :

.قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان می باشد که از دانه های قهوه رست شده (بو داده شده) تهیه می شود. گیاه قهوه ، بومی مناطق نیمه گرمسیری آفریقا و آسیا بوده ولی امروزه آمریکای مرکزی و جنوبی بزرگ ترین تولیدکنندگان قهوه در جهان هستند.

.دانه قهوه عربیکا بیشتر در مناطق کوهستانی اتیوپی ، سودان ، گواتمالا و یمن کشت می شوند. درختان قهوه عربیکا ، گیاهان همیشه سبزی هستند که در ارتفاعات 800 تا 2000 متر از سطح دریا که بارندگی زیادی دارند ، رشد می کنند و نسبت به آب و هوا بسیار حساس بوده و سریع آفت می زنند و به همین خاطر نیاز به مراقب و خاک تمیزی دارند.

.دامنه های کوه ها که سایه دار بوده و پوشیده شده از شاخ و برگ های محافظ ، آفتاب روشن و دمای کمتر گرمسیری می باشند برای کشت دانه های قهوه برند عربیکا کاملا ایده آل و مناسب هستند.

.بیش از هفتاد و پنج نوع قهوه شناخته شده در جهان وجود دارد که بیش از 70 درصد از این قهوه ها از نوع قهوه عربیکا (Coffee Arabica) می باشند. قهوه عربیکا اولین گونه کشت شده از درختان قهوه هستند که هنوز هم بیشترین کشت را در سراسر جهان به خود اختصاص داده و در میان افراد قهوه خور نیز از محبوبیت بیشتری برخودار می باشد.

.دو نوع قهوه غالب در جهان وجود دارد قهوه عربیکا و قهوه روبوستا ، که این دو نسبت به مابقی قهوه ها بیشترین کشت و فروش را دارند. قهوه عربیکا به عنوان خوش طعم ترین قهوه جهان معروفی شده و دانه های کوچک و روشن تری نسبت به قهوه روبوستا دارد.

 

فروشگاه قهوه سه میم

 

.دانه قهوه عربیکا دارای کافئین بین 0.8 تا 1.4 بوده ولی اسیدیته بالاتری نسبت به قهوه روبوستا دارد و البته از قهوه روبوستا شیرین تر می باشد. قهوه عربیکا نسبت به قهوه روبوستا دارای کیفیت بالا تر و طعم مطبوع تری است و به همین خاطر گران تر هم می باشد.

.در سال های اخیر به دلیل بالا بودن درخواست ها و بیشتر شدن مصرف قهوه های عربیکا ، دانه های قهوه عربیکا در کشور های دیگر جهان همچون برزیل ، جامائیکا ، کامبیا و ... نیز کشت می شوند. امروزه بهترین و با کیفیت ترین نوع دانه های قهوه عربیکا در برزیل ، جامائیکا ، کاستاریکا ، کنیا ، گواتمالا و اتیوپی تولید می شود.

ظاهر دانه قهوه عربیکا :

.دانه قهوه مارک عربیکا دارای ظاهری صاف و تخت بوده و رنگ آن نسبت به دانه قهوه روبوستا روشن تر است و خط وسط دانه قهوه عربیکا به صورت یک خط انحنادار می باشد.

ویژگی های دانه قهوه عربیکا :

  • طعم قهوه عربیکا شبیه میوه و نسبتا ترش توصیف شده است.

  • دانه قهوه عربیکا بو های متفاوتی مانند توت دارد.

  • قند طبیعی موجود در دانه قهوه عربیکا تقریبا دو برابر بیشتر از دانه قهوه روبوستا بوده و به همین خاطر نسبت به قهوه روبوستا شیرین تر است.

  • دانه قهوه عربیکا تخت ، صاف و بیضی شکل است.

  • طعم و عطر زیاد و عالی دارد.

  • دانه قهوه عربیکا دارای چربی نسبتا بالایی است و کرمای خوبی را موقع دم کردن بر روی نوشیدنی شما به وجود می آورد.

  • دانه قهوه عربیکا از گران قیمت ترین دانه های قهوه جهان هستند.

  • دانه های قهوه عربیکا دارای طیف وسیعی از عطر و طعم می باشند. (طعم های گل ، میوه ای ، شکلاتی ، آجیلی ، مرکبات و ... را می توان در هنگام نوشیدن انواع قهوه های عربیکا احساس کرد.)

.اگر عادت به خوردن قهوه در طول روز دارید و در کنار آن می خواهید آرامش و خوابی آسوده و راحتی هم داشته باشید ، پیشنهاد می کنیم از قهوه های عربیکا که کافئین پایینی دارند ، برای مصرف روزانه خود استفاده نمائید.

 

فروش انواع قهوه عربیکا

خواص قهوه های عربیکا :

  1. قهوه های عربیکا دارای مقدار بسیار بالایی آنتی اکسیدان می باشند که در کاهش بسیاری از بیماری ها موثر هستند.

  2. کمک به بهبود عملکرد مغز

  3. دارای خواص ضد میکروبی قوی

  4. کمک به بهبود سلامت دهان و دندان

  5. کافئین موجود در قهوه عربیکا باعث افزایش تولید انسولین در خون شده و دیابت نوع دوم را نیز بهبود می بخشد.

  6. افزایش تولید هورمون آندروفین در بدن که باعث افزایش انرژی و نشاط می شود.

  7. کمک به کاهش استرس ، اضطراب و درمان افسردگی

  8. آنتی اکسیدان موجود در قهوه های عربیکا به کاهش رادیکال های آزاد کمک کرده و باعث جوان سازی پوست می شود.

  9.  قهوه های عربیکا حاوی مقدار کافی از پتاسیم و کلسیم بوده که باعث تقویت ناخن ها نیز می شود.

  10. کمک به افزایش متابولسیم بدن که در کاهش وزن بسیار موثر است.

عوارض و مضرات قهوه عربیکا :

.در کل مصرف قهوه برای سلامتی مفید است ولی باید در مصرف آن حد اعتدال را رعایت نمود. قهوه عربیکا به دلیل داشتن کافئین پایین تر نسبت به قهوه روبوستا ، عوارض کمتری را در افراد نشان می دهد ولی با این حال در برخی از افراد چندین عوارض ناشی از مصرف قهوه گزارش شده که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

  • کم آبی بدن

  • اضطراب

  • بیخوابی

  • افزایش فشار خون

  • افزایش سطح کلسترول

  • افزایش ضربان قلب

.البته این نشانه ها در افراد مختلف متفاوت است و خودتان باید بنا به بدن خود و واکنش هایی که به نوشیدن قهوه نشان می دهد ، متوجه آن شوید.

 

بهترین فروشنده قهوه های عربیکا در ایران

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا :

  1. قهوه عربیکا طعم بینظیر و فوق العاده ایی دارد.

  2. ظاهر دانه قهوه عربیکا تخت و صاف می باشد.

  3. خط وسط دانه عربیکا انحنا دار بوده ولی خط وسط دانه روبوستا صاف است.

  4. قهوه عربیکا کافئین کمتری نسبت به قهوه روبوستا دارد.

  5. دانه قهوه عربیکا دارای ظاهر بیضی تری نسبت به روبوستا می باشد.

  6. قهوه عربیکا به دلیل بالا بودن کیفیت دانه های آن قیمت بالاتری دارد.

  7. قهوه عربیکا نسبت به قهوه روبوستا قند و چربی بیشتری دارد.

  8. بیش از 70 درصد قهوه های کشت شده در جهان عربیکا و مابقی روبوستا هستند.

  9. دانه های قهوه عربیکا دارای مقاومت کمتری در برابر آفت می باشند.

  10. قهوه عربیکا تلخی کمتری نسبت به قهوه روبوستا دارد.

  11. قهوه عربیکا دارای طعم و عطر قوی تری است.

  12. ترشی قهوه عربیکا از روبوستا بیشتر است.

  13. دانه های قهوه عربیکا در ارتفاعات بالا کشت می شوند و کیفیت بالاتری نیز نسبت به روبوستا دارند.

انواع دانه های قهوه عربیکا :

.در میان کشور های تولید کننده قهوه عربیکا در جهان ، برزیل بزرگ ترین تولید کننده قهوه عربیکا می باشد.

.در مناطق مختلف ، ده ها گونه از خانواده قهوه عربیکا پرورش داده می شود. از رایج ترین گونه های قهوه عربیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد : Kent و Jackson و Gesha و Catuai و Catimor و Caturra و Bourbon و Typica و غیره.

.یکی از قدیمی ترین انواع قهوه عربیکا ، دانه قهوه کنت است که به دلیل کیفیت بینظیرش در جهان بسیار مشهور پیدا کرده است. در گذشته قهوه عربیکا کنت در میان گیاهان محبوب قرار داشت که بسیار هم کشت می شد ولی امروزه تولید آن فقط به چند منطقه محدود شده است.

.امیدواریم به کمک این مطلب توانسته باشیم قهوه عربیکا و خصوصیات آن را به خوبی به شما معرفی کرده باشیم تا شما نیز راحت تر بتوانید قهوه عربیکا را از سایر قهوه ها تشخیص داده و بهترین قهوه را برای خود تهیه نمائید.

.برای خرید انواع قهوه های مارک و اورجینال از بهترین و معروف ترین شرکت های تولید قهوه در جهان می توانید به فروشگاه قهوه سه میم مراجعه نموده و هر قهوه ای را که بیشتر با ذائقه و سلیقه تان همخوانی دارد را خریداری نمائید و آن را به صورت پاکت و پلمپ اورجینال درب منزل خود تحویل بگیرید.

.فروشگاه قهوه سه میم از معتبر ترین فروشگاه های قهوه در کشور می باشد که فقط قهوه های برند و اورحینال از بهترین شرکت های قهوه جهانی را به صورت مستقیم وارد نموده و آنها را به صورت پلمپ اورجینال و با مناسب ترین قیمت در اختیار قهوه دوستان واقعی قرار می دهد تا هر فردی بتواند قهوه دلخواه خود را با طعم واقعی آن میل کرده و لذت ببرد.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top