کافه سه میم

موکاپات (Moka Pot)

موکاپات

موکاپات چیست؟

دلیل شهرت و پر مصرف شدن Moka Pot در جهان

از کجا موکاپات اصل و خوب بخریم؟

روش دم کردن قهوه با استفاده از موکاپات

طرز تمیز کردن موکاپات

  • موکاپات (Moka Pot)

 موکاپات (Moka Pot) :

 .موکاپات یکی از قهوه ساز هایی است که بیشتر به منظور استفاده در منزل و راحتی در دم کردن قهوه تولید شد. این وسیله با قرار گرفتن بر روی اجاق گازی یا برقی و با عبور دادن آب داغ ناشی از فشار بخار از قهوه آسیاب شده ، قهوه را دم کرده و آماده می کند.

.نام Moka Pot از نام شهر موکا (Mocha) در یمن گرفته شده است و توسط یک مهندس ایتالیایی به نام لوئیچی دی پونتی (Luigi Di Ponti) در سال 1933 اختراع شد که حق اختراع را به آلفونسو بیالتی (Alfonso Bialetti) که در آن زمان فروشنده آلومینیوم بود ، فروخت. موکاپات به سرعت به یکی از عناصر اصلی فرهنگ ایتالیایی تبدیل شد. صنایع بیالتی همچنان به تولید مدل اصل با نام تجاری " موکا اکسپرس" (Moka Express) ادامه می دهد.

 

موکاپات، موکا پات،Moka ، Moka Pot،موکا اکسپرس،فروش موکاپات،قهوه ساز خانگی،قهوه جوش،فروشگاه قهوه سه میم،فروش قهوه،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اورجینال،قهوه اصل

 

.موکاپات که پخش کننده اصلی آن ایتالیا می باشد ، امروزه بیشترین استفاده را در اروپا و آمریکای لاتین دارد. نوع طراحی موکاپات به یک طرح نمادین تبدیل شده است که در موزه های هنر صنعتی و طراحی مدرن از جمله Cooper-Hewitt ، Wolfsonian-FIU ، موزه طراحی ملی ، موزه طراحی ، موزه علوم لندن ، اسمیتسونیان و موزه هنر مدرن به نمایش گذاشته شده است.

 

موکاپات

 

.Moka Pot در اندازه های متفاوت از یک تا هجده کاپ تولید و عرضه می شود. طرح اصلی و بسیاری از مدل های فعلی از آلومینیوم با دسته های باکلیت ساخته می شوند.

.پس از جنگ جهانی دوم ، موکاپات ایتالیایی در سراسر جنوب اروپا گسترش یافت و به یک روش استاندارد برای تهیه قهوه داخلی تبدیل شد. محبوبیت آن سبب شد که تولید کنندگان غیر ایتالیایی در جنوب اروپا شروع به فعالیت کنند که کپی یا طرح های جدیدی از موکاپات با الهام از طرح اصلی ایتالیایی را تولید و عرضه می کنند.

.در استرالیا ، موکاپات به طور سنتی توسط مهاجران ایتالیایی که پس از جنگ جهانی دوم به آنجا آمده بودند ، وارد شد و مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 2000 ، استفاده از موکاپات در بسیاری از خانه های استرالیایی ها رایج شده بود. امروزه استفاده از Moka pot در زمان صبحانه بسیار محبوب است زیرا هم در دسترس بوده و هم استفاده از آن بسیار راحت می باشد.

.شما عزیزان می توانید از طریق سایت اینترنتی فروشگاه سه میم برای خرید انواع موکاپات ها اقدام نمائید. همچنین فروشگاه سه میم این امکان را دارد که موکاپات دلخواه شما با هر برند و مارک جهانی را برایتان خریداری و وارد نماید و آن را به دستان برساند.

طرز دم کردن قهوه با موکاپات :

.دیگ بخار (قسمت A) باید تا خطی که در داخل آن مشخص شده با آب پر شود. سپس قیف فیلتر فلزی (قسمت B) را درون آن قرار می دهند و قهوه ریز آسیاب شده را درون فیلتر می ریزند. (بهتر است که پودر قهوه را کمی تمپ کنید تا هم فشرده و هم یک دست شود.)

.حال قسمت کلکتور (قسمت C) را بر روی دستگاه متصل کرده و اکنون زمان آن است که موکاپات را بر روی اجاق گاز یا برقی قرار دهید تا آب بجوشد و قهوه را دم آورد.

 

موکاپات، موکا پات،Moka ، Moka Pot،موکا اکسپرس،فروش موکاپات،قهوه ساز خانگی،قهوه جوش،فروشگاه قهوه سه میم،فروش قهوه،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اورجینال،قهوه اصل

 

.گرم شدن دیگ بخار (قسمت A) منجر به افزایش تدریجی فشار به دلیل انبساط هوای محصور و افزایش فشار بخار آب گرم می شود. وقتی فشار به اندازه ای بالا می رود که آب را از طریق آسیاب های قهوه وارد قیف می کند ، قهوه شروع به ریختن به داخل و محفظه بالایی (قسمت C) می کند و به این ترتیب قهوه شما آماده نوشیدن است.

 

موکاپات، موکا پات،Moka ، Moka Pot،موکا اکسپرس،فروش موکاپات،قهوه ساز خانگی،قهوه جوش،فروشگاه قهوه سه میم،فروش قهوه،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اورجینال،قهوه اصل

 

.هنگامی که محفظه پائینی تقریبا خالی شود ، حباب های بخار با آب بالایی مخلوط شده و صدای غرغر مانندی می دهد که نشان دهنده این است که دم کردن را باید به پایان برسانید و موکاپات را از روی اجاق بردارید. ناوارینی و دیگران به این مرحله دم کردن " استرومبولی" می گویند که اجازه می دهد مخلوطی از بخار با حرارت بالا و آب از قهوه عبور کند که منجر به خروج بیش از حد سریع قهوه می شود و اگر ادامه پیدا کند می تواند باعث به وجود آمدن طعم های نامطلوب در قهوه تان شود.

.توصیه ای که داریم آن است که در هنگام استفاده از هر مدل دستگاه قهوه سازی که دارید از جمله موکاپات ، برای آنکه بهترین نتیجه را داشته باشید و یک قهوه خوش طعمی را به شما بدهد ، بهتر است که از قهوه های مارک و اصل که تولید شده توسط بهترین و معتبر ترین شرکت های قهوه در جهان می باشد ، استفاده نمائید.

.برای خرید قهوه های اصل و اورجینال از معروف ترین شرکت های قهوه جهانی می توانید به سایت اینترنتی فروشگاه قهوه سه میم مراجعه نموده و هر قهوه از هر برند و شرکتی را که بیشتر با ذائقه و سلیقه تان همخوانی دارد را با مناسب ترین قیمت خریداری نموده و آن را به صورت پاکت و پلمپ اورجینال ، درب منزل خود تحویل بگیرید.

 

موکاپات، موکا پات،Moka ، Moka Pot،موکا اکسپرس،فروش موکاپات،قهوه ساز خانگی،قهوه جوش،فروشگاه قهوه سه میم،فروش قهوه،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اورجینال،قهوه اصل

 

روش نگهداری و تمیز کردن موکاپات :

.موکاپات نیاز به تعویض دوره ای مهر و موم لاستیکی ، تمیز کردن فیلتر قابل جابجایی آن و بررسی مسدود نبودن دریچه آزادسازی ایمنی دارند. تمام قسمت های Moka Pot باید با دست و با استفاده از مواد شوینده ملایم شسته شوند. (بهتر است که موکاپات را درون ماشین ظرفشویی نشویید.)

.در این مقاله سعی کردیم شما را با موکاپات و طرز استفاده آن و همچنین دلیل شهرت و پر مصرف بودن آن در سراسرجهان ، آشنا کنیم و امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

.فروشگاه سه میم یکی از فروشگاه های معتبر و با سابقه در ایران می باشد که در زمینه واردات و عرضه قهوه های برند و اورجینال و همچنین ملزومات مرتبط با قهوه می پردازد و تمامی آنها را به صورت مستقیم و به صورت پلمپ اورجینال وارد نموده و در اختیار قهوه دوستان واقعی قرار می دهد.

.شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت سه میم با انواع قهوه ها و ترکیب آنها و ویژگی هر یک از آنها آشنا شده و به راحتی قهوه متناسب با سلیقه تان را پیدا کنید و آن را سفارش دهید و حتی می توانید برای مشاوره بیشتر با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top