کافه سه میم

صبحانه

صبحانه

دلیل با اهمیت بودن وعده صبحانه

فواید خوردن صبحانه 

  • صبحانه سه میم

صبحانه :

.همانطور که همگی می دانیم از قدیم تاکید بسیار بر خوردن صبحانه شده و حتی در ضرب المثلی آماده که "مثل یک پادشاه صبحانه بخور" ، دلیل این امر آن است که بدن بعد از خواب و در حدود 7 تا 8 ساعت بدون غذا بودن ، نیاز به وعده غذایی دارد تا بتواند متابولیسم خود را فعال کند یا به عبارت دیگر بتواند انرژی مورد نیاز برای شروع روز خود را تامین کند.

.تحقیقات نشان داده افرادی که عادت به خوردن صبحانه ندارند ، در ساعات بعدی روز احساس گرسنگی بیشتری کرده و شب هم غذای بیشتری می خورند که این خود یک عامل اصلی در افزایش وزن افراد می باشد. در کل خوردن صبحانه باعث می شود سلامت بیشتری در طول زندگی و احساس سر زندگی و انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید.

 

صبحانه،صبحانه در شیراز،کافه صبحانه در شیراز،بهترین صبحانه در شیراز،کافی شاپ سه میم،کافه سه میم

 

بهترین زمان برای خوردن صبحانه :

.زمان خیلی خاصی برای خوردن صبحانه وجود ندارد ولی با این حال تحقیقات نشان داده که افرادی که صبحانه کامل و سالمی را در 30 تا 60 دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب شبانه میل می کنند نسبت به دیگر افراد دارای شادابی بیشتر ، متابولیسم بدنی بهتر ، کاهش وزن سریع تر و همچنین کاهش سایز دور کمرشان بیشتر هستند ولی با تمام این توضیحات اگر شما هم جز کسانی هستید که میلی به خوردن صبحانه بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب ندارید ، هیچ ایرادی ندارد حتی بعد از دو سه ساعت هم شده حتما صبحانه خود را میل کنید.

.نکته بسیار حائز اهمیت آن است که اگر قسمت بیشتر میزان مواد غذایی که در کل طول روز می خواهید میل کنید را در ساعات اولیه روز مصرف کنید بسیار بهتر و مفید تر است تا اینکه قسمت بیشتر آن برای ساعات پایانی روز و نزدیک به وقت خواب باشد. البته این مطلب به آن معنا نیست که هر چقدر دوست داشته باشید می توانید در وعده صبحانه یا میان وعده صبح میل کنید ، چرا این خود باعث افزایش وزن می شود.

فواید مصرف صبحانه :

  • صبحانه به دفع مواد زائد بدن کمک می کند.

  • تامین انرژی

    • وقتی در همان ابتدای روز صبحانه کامل و سالمی میل نمائید باعث افزایش توانایی تمرکز و حافظه و همچنین تامین انرژی لازم برای عملکرد مغز و بدن می شود.

  • کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی

  • افزایش متابولیسم بدن

  • کمک به کاهش و کنترل وزن

    • مصرف صبحانه سالم باعث جلوگیری از مصرف میان وعده های پر کالری و در نتیجه افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن می شود.

  • کاهش استرس و بی حوصلگی

    • خوردن صبحانه سالم در دراز مدت باعث بهبود عملکرد مغزی و بدنی ، بهبود خلق و خو ، کاهش استرس ، کاهش خستگی به خاطر تنظیم قند خون می شود.

  • خوردن صبحانه سبب کنترل اشتها در طول روز و کاهش میل به خوردن شیرینی و نشاسته می شود.

  • خوردن صبحانه به ویژه در کودکان ، کمک بسیاری در بهبود یادگیری و  افزایش تمرکز بیشتر روی مطالب دارد.

برای صبحانه چه بخوریم و چه نخوریم؟

.یک صبحانه سالم و مغذی بهتر است شامل غلات کامل ، سبزیجات ، پروتئین همانند تخم مرغ و چربی های سالم مانند پنیر ، میوه و انواع مغزها باشد.

  1. سعی کنید در ابتدای روز به دلیل کم شدن آب بدن در شب ، ابتدا یک لیوان آب ولرم ( در صورت تمایل همراه با کمی عسل و آبلیموی تازه ) میل کنید. این کار باعث می شود که رطوبت بدن حفظ شده و همچنین باعث شروع به کار متابولیسم بدن می شود.

  2. وافل ها و پنکیک و دیگر شیرینی ها اصلا انتخاب مناسبی برای صبحانه نیست ، زیرا  خوردن شیرینی در ابتدای روز ، باعث می شود قند خون شما به صورت ناگهانی بالا رفته و سپس افت شدیدی پیدا کند که همین امر سبب احساس گرسنگی کاذب در شما می شود.

  3. اگر وقت ندارید که صبحانه میل کنید ، حتما تنقلاتی مثل مغر بادام ، گردو ، پسته و آجیل های کم قند همراه خود داشته باشید و از آنها به جای شیرینی ها و کیک و بیسکویت استفاده کنید.

  4. مورد دیگری که بهتر است کلا آن را حذف کنید به خصوص در وعده صبحانه ، انواع آبمیوه های صنعتی می باشد زیرا این گونه آبمیوه ها دارای مواد نگهدارنده و افزودنی های قندی است که در افزایش قند خون و بهم خوردن متابولیسم بدن در ابتدای روز بسیار تاثیرگذار است.

.اینکه در صبحانه خود چه چیز هایی را با هم میل می کنید به ذائقه شما بستگی دارد البته توصیه می شود که به نوع طبع مواد غذایی که در کنار هم قرار می دهید حتما توجه داشته باشید.

بنا به مطالب گفته شده حتما یک صبحانه کامل و سالمی را در ابتدای لیست برنامه روزانه خود قرار دهید و با انرژی کامل روز خود را شروع کنید و مطمئن باشید که بهترین بهره وری و کارکرد را از مغز و تمام سیستم بدنی خود خواهید برد.

 

صبحانه،صبحانه در شیراز،کافه صبحانه در شیراز،بهترین صبحانه در شیراز،کافی شاپ سه میم،کافه سه میم

 

.حال می خواهیم یکی از بهترین کافی شاپ های شیراز را به شما معرفی کنید که می توانید در کنار خوردن بهترین و با کیفیت ترین صبحانه ، لحظات خوب و آرامی را هم سپری کنید. کافی شاپ سه میم یکی از محبوب ترین و بهترین کافی شاپ های شیراز می باشد که دارای یک منوی خاص و بینظیر از انواع صبحانه های ایرانی و خارجی همچون املت کوجه ایرانی ، املت قارچ و دلمه ، صبحانه انگلیسی ، صبحانه آمریکایی و ... می باشد که همگی آنها با تازه ترین و بهترین مواد غذایی و کاملا تازه تهیه و سرو می شود.

 همچنین کافی شاپ سه میم دارای منوی بینظیر از انواع قهوه های برند و اورجینال از بهترین شرکت های قهوه جهان می باشد و شما می توانید بنا به سلیقه و ذائقه خودتان هر قهوه ای را که بیشتر دوست دارید ، سفارش داده و از نوشیدن آن در محیط آرام و دنج کافی شاپ سه میم لذت ببرید.

.کافی شاپ سه میم در تقاطع خیابان های رودکی و فردوسی یعنی در قلب شهر شیراز واقع شده و مزیت بزرگ کافی شاپ سه میم نزدیکی آن به خیابان های اصلی و مرکزی شیراز و همچنین نزدیکی آن به دکتر های چشم پزشک و کلینیک های پزشکی می باشد.

.همچنین در کنار کافی شاپ سه میم ، فروشگاه قهوه سه میم قرار دارد که می توانید هر قهوه مارک و اصل از هر شرکتی که تمایل دارید ، خریداری نموده و هر زمان و در هر جایی که بودید از نوشیدن قهوه دلخواه خود با طعم واقعی و اصل ، لذت ببرید.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top