کافه سه میم

قهوه و خواص قهوه

قهوه چیست؟

انواع گونه های قهوه

فواید و مضرات قهوه

چطور قهوه اصل را بشناسیم؟

  • قهوه (Coffee)

 قهوه (Coffee) :

 .قهوه به عنوان دومین نوشیدنی پر مصرف در جهان بعد از آب شناخته شده است. قهوه یک نوشیدنی است که از دانه های برشته شده گیاه قهوه به دست می آید. گیاه قهوه بومی یمن و آفریقا است ولی در حال حاضر به تمام کشور های جهان راه یافته است و هر کشوری که خاک و آب و هوای مورد نیاز این گیاه را داشته ، شروع به کشت این گیاه پرطرفدار نموده است.

.چندین گونه از درختچه قهوه وجود دارد که از میوه آنها ، قهوه را استخراج می کنند. دو گونه اصلی قهوه که بیشتر از همه کشت می شود و پر مصرف می باشد یکی قهوه عربیکا و دیگری قهوه روبوستا می باشد. (گونه های دیگر قهوه نیز وجود دارد که کمتر کشت می شوند و کمتر هم مطرح هستند : لیبریکا ، راکیموسا ، موریتیانا و استنوفیلا) .

 

خرید اینترنتی قهوه های مارک و اورجینال

 

انواع گونه های قهوه :

1) قهوه عربیکا که غالبا بومی ارتفاعات جنوب غربی اتیوپی ، جنوب شرقی سودان و منطقه شمال کنیا می باشد؛ البته در حال حاضر قهوه عربیکا در آمریکای مرکزی و جنوبی همچون برزیل هم کشت می شود و از گونه های بسیار مرغوب قهوه عربیکا هم هستند.

2) قهوه روبوستا ، بومی نواحی غربی و مرکزی آفریقا همچون اوگاندا ، سودان و گینه می باشد و البته در برخی مناطق آسیا همچون هند نیز کشت می شود.

.در میان این دو گونه رایج ، قهوه عربیکا دارای مرغوبیت بیشتر و طعم و بوی منحصربفرد تری است و از گونه های بسیار قدیمی قهوه می باشد که در ارتفاعات بالا رشد پیدا می کنند. حدود 75 درصد از کل قهوه های تولیدی در جهان ، قهوه عربیکا است.

.قهوه روبوستا گرچه از لحاظ طعم و عطر در رتبه پایین تری نسبت به قهوه عربیکا قرار دارد ولی با این حال دارای کافئین دو برابری نسبت به عربیکا و همچنین طعم قوی تری می باشد و یکی از بهترین ها برای تهیه اسپرسو است.

 

تفاوت قهوه عربیکا و روبستا

قهوه،قهوه خوب،قهوه اصل،قهوه مارک،قهوه برند،فروشگاه قهوه،فروشگاه قهوه سه میم،قهوه در شیراز،Coffee

 

میزان تولید قهوه در جهان :

.در حال حاضر بزرگ ترین کشور های تولید قهوه عبارتند از : برزیل ، کلمبیا ، ویتنام ، اندونزی ، مکزیک ، هندوراس ، اتیوپی و هند می باشد که در این میان برزیل به تنهایی بیش از چهل درصد قهوه مصرفی جهان را تولید می کند از این لحاظ دارای رتبه اول می باشد. بیشتر مناطق کشت عمده قهوه در اطراف خط استوا و مناطق پر باران که دارای خاک غنی و حاصلخیزی هستند ، قرار دارند.

.در میان کشور های جهان ، آمریکا ، آلمان ، ایتالیا ، اسپانیا ، فرانسه ، ژاپن بزرگ ترین وارد کنندگان قهوه در جهان می باشد ولی بیشترین میزان مصرف سرانه قهوه به کشور های فنلاند ، دانمارک ، نروژ ، سوئد و استرالیا تعلق دارد.

 

فروشگاه اینترنتی قهوه برند سه میم

 

فواید قهوه :

.مسلما قهوه همچون مواد غذایی دارای یکسری فواید و مضراتی است.

.بنا به بررسی های انجام شده قهوه دارای فواید بسیاری است که اگر درست و میزان مناسب مصرف شود می تواند کمک بسیار زیادی به بدن و بهبود بسیاری از بیماری ها داشته باشد. از فواید قهوه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کمک به کاهش وزن : قهوه به دلیل مواد کانی و معدنی که دارد سبب افزایش متابولیسم در بدن می شود که به طبع آن در کاهش وزن نیز کمک شایانی می تواند باشد.

  • کاهش علائم افسردگی : قهوه به دلیل داشتن کافئین و مواد دیگر سبب افزایش انرژی و نشاط در افراد می شود و همین عوامل در کاهش علائم افسردگی بسیار موثر است.

  • کاهش احتمال ابتلا به دیابت

  • آنتی اکسیدان بسیار قوی

  • کاهش علائم و احتمال ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی

  • کاهش گرفتگی و درد عضلانی به ویژه بعد از ورزش

  • افزایش انرژی و سطح هوشیاری

.مضرات قهوه در مقابل فواید قهوه بسیار اندک می باشد البته به شرط آنکه همیشه از قهوه های مرغوب و اصل استفاده کنید در غیر این صورت گرفتار مسائلی خواهید شد که قهوه بی کیفیت برایتان ایجاد خواهد کرد.

مضرات استفاده از قهوه های بی کیفیت و فله :

  1. افت ناگهانی فشار خون

  2. ایجاد سردرد و بد حالی

  3. افزایش تپش قلب

  4. ایجاد مشکلات گوارشی

.همین چند مورد کافی است که شما را از مصرف قهوه های بی کیفیت منصرف کند.

.اگر اهل خوردن قهوه هستید ، سعی کنید از کافه یا کافی شاپ هایی خرید کنید که از قهوه های مارک و اورجینال برای سرو استفاده می کنند و همچنین اگر به دنبال خرید قهوه برای استفاده روزانه خود هستید ، به سراغ فروشگاه هایی بروید که به عرضه قهوه های برند از شرکت های معتبر قهوه می پردازند و به این ترتیب خیالتان از کیفیت قهوه ای که استفاده می کنید ، راحت خواهد بود.

.چند نکته که در هنگام خرید قهوه باید به آنها توجه داشته باشید و در تشخیص قهوه اصل از قهوه تقلبی به شما کمک می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پاکت قهوه به صورت پلمپ می باشد.

  • تاریخ رست قهوه مشخص و بر روی پاکت آن چاپ شده است.

  • شرکت رست قهوه کاملا مشخص است.

  • دانه های قهوه با کیفیت دارای رنگ قهوه ای روشن تا تیره هستند در حالیکه قهوه های بی کیفیت و فله عموما دارای رنگ تیره و براقی هستند.

.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله "چطور بفهمیم یک قهوه اصل است" را مطالعه کنید.

.در این مقاله سعی کردیم تا جای امکان شما را با قهوه و ویژگی های آن آشنا کنیم. مقاله های دیگری که به شما در آشنایی بیشتر با قهوه ، نحوه رست قهوه ، اصل بودن قهوه و ... کمک می کند نیز در قسمت وبلاگ سایت سه میم وجود دارد که پیشنهاد می کنیم آنها را مطالعه کنید.

.در اینجا می خواهیم یکی از فروشگاه های معتبر و با سابقه کشور را که در زمینه واردات و عرضه قهوه های برند و کمیاب از بهترین و معروف ترین شرکت های قهوه جهانی فعالیت دارد را به شما معرفی کنیم. فروشگاه قهوه سه میم دارای آرشیوی بینظیر و خاص از بهترین و مرغوب ترین قهوه های اورجینال و مارک جهان می باشد که آنها را به صورت مستقیم وارد و با مناسب ترین قیمت در اختیار عاشقان واقعی قهوه قرار می دهد.

.شما قهوه دوستان می توانید هر قهوه از هر برندی را که بیشتر با ذائقه و سلیقه تان همخوانی دارد را خیلی راحت و تنها با یک کلیک از فروشگاه قهوه سه میم خریداری کرده و آن را درب منزل خود در شیراز یا هر شهرستانی که هستید ، تحویل بگیرید.

.همچنین فروشگاه قهوه سه میم در راستای مشتری مداری خود و اطمینان شما عزیزان از اصل بودن قهوه خریداری شده ، امکان برگشت دادن قهوه را در صورتی که پاکت و پلمپ آن باز یا خراب نشده باشد را فراهم نموده است.

.مجموعه سه میم علاوه بر فروشگاه دارای کافی شاپ سه میم نیز می باشد. در کافی شاپ سه میم فقط از قهوه های مارک و اصل از بهترین شرکت های جهان برای سرو به مشتریان استفاده می شود و شما قهوه دوستان می توانید هر قهوه از هر برندی را که بیشتر دوست دارید ، سفارش داده و از نوشیدن قهوه دلخواه خود در محیط آرام و کلاسیک کافی شاپ سه میم نهایت لذت را ببرید.

قهوه های برند :

.قهوه به عنوان دومین نوشیدنی پر طرفدار در جهان می باشد که در طی یک قرن گذشته در تمام کشورهای جهان وارد شده و افراد با ذائقه های متفاوت را به خود جذب کرده است. بعد از اینکه دانه های قهوه به مقدار کم در چندین کشور توسط کنسولگر ها یا افراد مهاجر وارد شد ، به عنوان یک نوشیدنی جدید و خوش طعم به سرعت در میان افراد مختلف به محبوبیت رسید.

.از کشور هایی که قهوه های آنها بسیار مرغوب و موردپسند هستند می توان به جامائیکا ، برزیل ، گواتمالا ، هند اشاره کرد.

.برای اینکه یک شرکت یا کمپانی قهوه به یک برند جهانی تبدیل شود باید حتما معیار های سازمان غذایی جهانی را رعایت کرده باشد و تمام مراحل ثبت برند و نام و لوگوی تجاری خود را گذرانده باشد. علاوه بر این ها نظرات مصرف کنندگان نیز در شهرت آن برند بسیار تاثیرگذار می باشد.

برای اینکه بیشتر با برند شدن یک شرکت قهوه در جهان آشنا شوید ، حتما مقاله "قهوه برند"  را مطالعه کرده و با برند های معتبر قهوه در جهان و تاریخچه آن آشنا شوید.

قهوه های مارک :

.قهوه مارک (Mark Coffee) به قهوه هایی که توسط شرکت های معتبر جهانی تولید می شوند ، گفته می شود. برای اینکه قهوه های یک شرکت بتواند در میان قهوه های مارک قرار بگیرد باید از میان فیلتر های بسیاری که توسط سازمان های غذایی و سنجش جهانی در نظر گرفته شده اند ، با موفقیت رد شوند و همچنین یکسری ملاک هایی را مردم به دنبال آنها هستند را نیز باید داشته باشد.

.شرکت های بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که قهوه های مارک و برند تولید می کنند. این شرکت ها برای تولید قهوه های خود از بهترین و مرغوب ترین دانه های قهوه عربیکا و روبوستا استفاده می کنند؛ حتی بعضی از شرکت ها با وجودی که در کشور خودشان قهوه تولید نمی شوند ، از مزارع کشور هایی دانه قهوه خریداری می کنند که تمام مراحل کاشت و پرورش و برداشت دانه ها ، تحت نظارت دقیق کارشناسان خودشان انجام گرفته باشد.

.برای آشنایی بیشتر با معیار های لازم برای یک شرکت که محصولاتش به عنوان قهوه مارک شناخته شود ، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله "قهوه مارک" موجود در سایت سه میم را مطالعه نمائید و مطمئن باشید اطلاعات مهم و مفیدی را کسب خواهید کرد که در هنگام قهوه مورد نظرتان بسیار برایتان مفید و کارآمد خواهد بود.

خرید قهوه :

.بنا به نظرسنجی هایی که در کشورهای مختلف انجام شده است ، خرید مواد غذایی و خوراکی غالبا در رده اول یا دوم جامعه قرار دارد و از محبوب ترین فعالیت های افراد ذکر شده است و یکی از این مواد غذایی ، قهوه است.

.یکی از موادی که درصد بسیار بالای لیست خرید های افراد در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است ، خرید قهوه می باشد. قهوه به دلیل داشتن کافئین باعث برطرف شدن خستگی و بازیابی انرژی و حس نشاط می شود به همین دلیل است که افراد زیادی در جهان از آن به عنوان نوشیدنی روزانه خود استفاده می کنند و خرید قهوه از کالا های اصلی سبد خرید آنها شده است.

.اگر تمایل به مصرف و خرید قهوه دارید ، حتی با هزینه مناسب و مقرون به صرفه می توانید قهوه های مارک و اورجینال از شرکت های معتبر قهوه جهانی را خریداری کرده که هم با اطمینان این قهوه ها را مصرف کنید و هم از نوشیدن یک قهوه اصل لذت ببرید. برای خرید قهوه ، بهترین کار آن است که به سراغ فروشگاه های معتبری بروید که قهوه اصل و مارک که به صورت پلمپ می باشد ، عرضه می کنند.

.برای آشنایی بیشتر با نکاتی که باید در هنگام خرید انواع قهوه به آنها توجه داشته باشید ، حتما مقاله "خرید قهوه" را که در سایت فروشگاه سه میم قرار داده است ، مطالعه نمائید تا بهتر با این نکات آشنا شوید و مطمئن باشید در هنگام خرید بسیار به شما کمک خواهد کرد.

فروش قهوه :

.فروش به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که یک نفر انجام می دهد تا به خریدار در انتخاب کالای موردنظر خود کمک کند و همچنین کالای خود را نیز به فروش برساند. یکی از کالاهایی که در مقیاس بسیار زیاد در جهان تولید و به فروش می رسد ، قهوه است.

.قهوه دومین نوشیدنی پر مصرف در جهان (به خصوص در کشورهای اروپایی) می باشد. فروش قهوه به صورت دانه های خام قهوه ، دانه های بو داده شده قهوه (رست شده) ، پودر قهوه ، کپسول های قهوه ، پودر قهوه فوری و ... انجام می شود. قهوه به دلیل داشتن کافئین به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا و نشاط آور محسوب می شود که به روش های مختلفی قابل استفاده و دم کردن است. 

.برای اینکه بیشتر با مقوله فروش قهوه و نحوه فروش آنها و همچنین نکاتی در مورد اصل بودن قهوه آشنا شوید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله "فروش قهوه" در سایت فروشگاه قهوه سه میم را مطالعه نمائید و مطمئن باشید اطلاعات بسیار خوبی را به واسطه آن به دست خواهید آورد.

خرید دانه قهوه :

.یکی از مواد غذایی که امروزه به صورت ثابت در سبد غذایی افراد در سراسر جهان وجود دارد ، خرید قهوه می باشد. امروزه به دلیل اینکه افراد زمان زیادی را به کار کردن مشغول هستند ، از قهوه برای کسب انرژی و بالا بردن احساس شادابی و نشاط در خود ، استفاده می کنند. قهوه به دلیل داشتن کافئین در برطرف کردن خستگی و بازگشت انرژی بسیار موثر است که همین دلایل باعث شده است که خرید دانه قهوه در لیست خرید افراد جای ثابتی داشته باشد.

.بنا به توصیه قهوه دوستان و همچنین شرکت های تولیدی قهوه ، بهتر است که قهوه را به صورت دانه قهوه خریداری نمائید و هر هنگام که تمایل به نوشیدن قهوه داشتید به اندازه مورد نیاز خود از آن دانه ها را آسیاب کنید زیرا قهوه تا زمانی که به صورت دانه باشد و در مکان خشک و تاریک و بدون رطوبت نگهداری شود برای زمان طولانی تری طعم و عطر و بوی خود را حفظ می کند.

.برای آشنایی بیشتر با دلایل اصلی برای خرید دانه قهوه پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به این مطلب را مطالعه کنید.

آتیباسی (Attibassi) :

آتیباسی،قهوه اتیباسی،فروش قهوه اتیباسی،Attibassi،فروشگاه قهوه سه میم،کاقی شاپ سه میم،فروش قهوه در شیراز،قهوه مارک،قهوه برند

 

.شرکت قهوه آتیباسی یکی از شرکت های قهوه ایتالیایی است که در سال 1918 تاسیس شد؛ آتیباسی تنها برند معتبر در سال 1918 بود که در منطقه بولونیا ایتالیا بود که به دلیل کیفیت مشهور شده بود.

.برند قهوه آتیباسی برای هر دانه قهوه یک روش متفاوت و خاصی از برشتگی را انجام می دهد تا هر نوع دانه قهوه ای بتواند در بهترین حالت و برای بدست آوردن بهترین کیفیت رست پیدا کند و همین امر باعث شده که قهوه های آتیباسی دارای عطر و طعمی بسیار دلنشین و منحصربفردی باشند.

.امروزه برند آتیباسی برابر است با صنعت مدرن ، ترکیب سنت با آخرین فن آوری های روز دنیا.

.قهوه های Attibassi جز قهوه های پرطرفدار هستند و اگر علاقه مند هستید که یک قهوه جدید و با طعم خاص میل کنید ، پیشنهاد می کنیم حتما قهوه های آتیباسی را امتحان کنید و مطمئن باشید که بعد از نوشیدن آن از طرفداران قهوه های این برند خواهید شد.

استارباکس (Starbucks) :

استارباکس،قهوه استارباکس،فروش قهوه استارباکس،Starbucks،فروشگاه قهوه سه میم،کاقی شاپ سه میم،فروش قهوه در شیراز،قهوه مارک،قهوه برند

 

.برند استارباکس در سال 1971 توسط سه دوست به نام های زو سیگل ، گوردون بوکر و جری بالدون در شهر سیاتل آمریکا تاسیس شد و امروزه Starbucks یکی از شرکت های بزرگ تولید قهوه آمریکا و همچنین بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ایی در جهان است.

.نکته مثبت دیگری که در مورد استارباکس وجود داشت ، این بود که مردم می توانستند قهوه را به هر سبکی که تمایل داشتند ، سفارش داده و با خود ببرند. امروزه بیش از سی هزار شعبه از استارباکس در سراسر جهان وجود دارد و به عنوان بزرگ ترین کافی شاپ زنجیره ایی جهان شناخته می شود.

.Starbucks انواع قهوه در قالب دانه قهوه ، پودر قهوه ، کپسول قهوه ، فیلتر های قهوه و ... را تولید می کند؛ همچنین در زمینه تولید انواع دستگاه های قهوه ساز و اسپرسو ساز نیز فعالیت دارد.

استامپتاون (Stumptown) :

stumptown coffee، stumptown ،قهوه استامپتاون،قهوه استامپ تون،قهوه استامپتون،قهوه استامتون،فروشگاه قهوه سه میم،فروش قهوه اصل،قهوه مارک،قهوه برند

 

.شرکت قهوه استامپتاون در سال 1999 توسط دوان سورنسون (Duane Sorenson) در پورتلند ایالت Oregon ایالات متحده آمریکا تاسیس شد. در حال حاضر این شرکت ، متعلق به شرکت قهوه و چای پیتس (Peet’s Coffee & Tea) می باشد.

.شرکت قهوه Stumptown Coffee Roasters یک رست و خرده فروشی قهوه در پورتلند است. این شرکت از همان ابتدا به صورت کافه و رست کننده در کنار یکدیگر فعالیت داشته است.

.این شرکت ، مبتکر اولین قهوه های سرد در قوطی های نیترو بوده و به توسعه سایر نوآوری های محصولات قهوه سرد ادامه می دهد.

ایتالکافه (ItalCaffé)

ایتالکافه،ایتال کافه،ایتالکافی،قهوه ایتالکافه،Italcaffe،فروش قهوه ایتالکافه،فروشگاه قهوه سه میم،کافی شاپ سه میم،قهوه مارک،قهوه برند،قهوه اصل،قهوه،شیراز

 

.داستان این شرکت به بیش از پنجاه سال بیش ، به سال 1969 بر می گردد یعنی زمانی که انیو پولی (Ennio Poli) تصمیم گرفت که مغازه خواربار فروشی خود را به یک کارگاه رست قهوه تبدیل کند. شرکت قهوه ItalCaffé ، یک شرکت رست قهوه ایتالیایی است که در سال 1969 راه اندازی شد و کارخانه و دفتر مرکزی آن در نزدیکی La Spezia در ایتالیا واقع شده است. 

.تجربه طولانی مدت شرکت ایتالکافه در زمینه قهوه و تولید ترکیبات مختلف از دانه های قهوه توانسته هم مشتریان خصوصی و خانگی و هم سخت پسند ترین قهوه خور ها را راضی کرده و در طی این سال ها ، آنها را به عنوان مشتری ثابت این برند نگه دارد.

.قهوه های ایتالکافه غالبا به صورت دانه قهوه و در وزن های مختلف عرضه می شود ولی با این وجود کپسول قهوه و دیگر مشتقات آن را نیز تولید و عرضه می کنند.

دجوستی (De Giusti)

دجوستی، De Giusti ،قهوه دجوستی،قهوه دیجوستی،قهوه دی گوستی،قهوه دگوستی،فروش قهوه دجوستی اصل،فروشگاه قهوه سه میم،فروش قهوه های مارک،قهوه برند،قهوه اصل

 

.شرکت دِجوستی توسط جوزپه دجوستی (Giuseppe De Giusti) تاسیس شد. جوزپه به عنوان فردی که به شدت به کیفیت اهمیت می داد ، این ایده را مطرح کرد که ترکیبات خود را علاوه بر کیفیت با شادی پر کند.

.در سال 1975 ، جوزپه کارگاه صنعتگران ارزشمند خود را به شرکتی به نام Manuel Caffé تبدیل کرد و اولین طرح علامت تجاری مانوئل را به ثبت رساند. برند مانوئل به عنوان چیزی که روی همه چیز از تابلو های کافه ها تا بسته بندی محصولات دیده می شد ، اولین نماد موفقیت قابل مشاهده بود که در طول سال ها ادامه پیدا کرد.

.آنها همواره بهترین دانه های قهوه را از سراسر جهان با وسواس بسیاری خریداری می کردند و تمام مراحل تولید محصولات با شور و اشتیاق فراوان انجام می شود که باعث تولید محصولات عالی و برتری بینظیر ایتالیایی می شود. از آن زمان بازار هدف به تدریج از منطقه Triveneto به کل ایتالیا و سپس به آلمان و اکنون به کل جهان گسترش پیدا کرده است.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top