کافه سه میم

قهوه اربیکا (Arabica)

ویژگی دانه قهوه اربیکا

خواص قهوه های اربیکا

تفاوت قهوه اربیکا و روبوستا

  • قهوه اربیکا

.فروشگاه قهوه سه میم یکی از خاص ترین فروشگاه های قهوه در ایران می باشد که دارای آرشیوی بسیار غنی از انواع قهوه های اصل و پرطرفدار جهان بوده و شما از طریق وبسایت اینترنتی فروشگاه قهوه  سه میم می توانید قهوه دلخواه خود را به صورت دانه قهوه ، پودر قهوه و ... خریداری نموده و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

.در این مقاله می خواهیم شما را با یکی از انواع اصلی دانه های قهوه در جهان یعنی قهوه اربیکا و ویژگی های طعم و عطر و همچنین ویژگی های ظاهری آنها آشنا کنیم.

قهوه اربیکا (Arabica) :

.قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان می باشد که از دانه های قهوه رست شده (بو داده شده) تهیه می شود. گیاه قهوه ، بومی مناطق نیمه گرمسیری آفریقا و آسیا بوده ولی امروزه آمریکای مرکزی و جنوبی بزرگ ترین تولیدکنندگان قهوه در جهان هستند.

.دانه قهوه اربیکا بیشتر در مناطق کوهستانی اتیوپی ، سودان ، گواتمالا و یمن کشت می شوند. درختان قهوه اربیکا ، گیاهان همیشه سبزی هستند که در ارتفاعات 800 تا 2000 متر از سطح دریا که بارندگی زیادی دارند ، رشد می کنند و نسبت به آب و هوا بسیار حساس بوده و سریع آفت می زنند و به همین خاطر نیاز به مراقب و خاک تمیزی دارند.

.دامنه های کوه ها که سایه دار بوده و پوشیده شده از شاخ و برگ های محافظ ، آفتاب روشن و دمای کمتر گرمسیری می باشند برای کشت دانه های قهوه برند اربیکا کاملا ایده آل و مناسب هستند.

.بیش از هفتاد و پنج نوع قهوه شناخته شده در جهان وجود دارد که بیش از 70 درصد از این قهوه ها از نوع قهوه اربیکا (Coffee Arabica) می باشند. قهوه اربیکا اولین گونه کشت شده از درختان قهوه هستند که هنوز هم بیشترین کشت را در سراسر جهان به خود اختصاص داده و در میان افراد قهوه خور نیز از محبوبیت بیشتری برخودار می باشد.

 

فروشگاه قهوه سه میم

 

.دو نوع قهوه غالب در جهان وجود دارد قهوه اربیکا و قهوه روبوستا ، که این دو نسبت به مابقی قهوه ها بیشترین کشت و فروش را دارند. قهوه اربیکا به عنوان خوش طعم ترین قهوه جهان معروفی شده و دانه های کوچک و روشن تری نسبت به قهوه روبوستا دارد.

.دانه قهوه اربیکا دارای کافئین بین 0.8 تا 1.4 بوده ولی اسیدیته بالاتری نسبت به قهوه روبوستا دارد و البته از قهوه روبوستا شیرین تر می باشد. قهوه اربیکا نسبت به قهوه روبوستا دارای کیفیت بالا تر و طعم مطبوع تری است و به همین خاطر گران تر هم می باشد.

 

بهترین فروشگاه قهوه در ایران

 

.در سال های اخیر به دلیل بالا بودن درخواست ها و بیشتر شدن مصرف قهوه های اربیکا ، دانه های قهوه اربیکا در کشور های دیگر جهان همچون برزیل ، جامائیکا ، کامبیا و ... نیز کشت می شوند. امروزه بهترین و با کیفیت ترین نوع دانه های قهوه اربیکا در برزیل ، جامائیکا ، کاستاریکا ، کنیا ، گواتمالا و اتیوپی تولید می شود.

ویژگی های دانه قهوه اربیکا :

  • طعم قهوه اربیکا شبیه میوه و نسبتا ترش توصیف شده است.

  • دانه قهوه اربیکا بو های متفاوتی مانند توت دارد.

  • قند طبیعی موجود در دانه قهوه اربیکا تقریبا دو برابر بیشتر از دانه قهوه روبوستا بوده و به همین خاطر نسبت به قهوه روبوستا شیرین تر است.

  • دانه قهوه اربیکا تخت ، صاف و بیضی شکل است.

  • طعم و عطر زیاد و عالی دارد.

  • دانه قهوه اربیکا از گران قیمت ترین دانه های قهوه جهان هستند.

  • دانه های قهوه اربیکا دارای طیف وسیعی از عطر و طعم می باشند. (طعم های گل ، میوه ای ، شکلاتی ، آجیلی ، مرکبات و ... را می توان در هنگام نوشیدن انواع قهوه های اربیکا احساس کرد.)

.اگر عادت به خوردن قهوه در طول روز دارید و در کنار آن می خواهید آرامش و خوابی آسوده و راحتی هم داشته باشید ، پیشنهاد می کنیم از قهوه های اربیکا که کافئین پایینی دارند ، برای مصرف روزانه خود استفاده نمائید.

 

فروش انواع قهوه اربیکا

خواص قهوه های اربیکا :

  1. قهوه های اربیکا دارای مقدار بسیار بالایی آنتی اکسیدان می باشد.

  2. کمک به بهبود عملکرد مغز

  3. دارای خواص ضد میکروبی قوی

  4. کمک به بهبود سلامت دهان و دندان

  5. کافئین موجود در قهوه اربیکا باعث افزایش تولید انسولین در خون شده و دیابت نوع دوم را نیز بهبود می بخشد.

  6. افزایش تولید هورمون آندروفین در بدن که باعث افزایش انرژی و نشاط می شود.

  7. کمک به کاهش و بهبود افسردگی

  8. آنتی اکسیدان موجود در قهوه های اربیکا به کاهش رادیکال های آزاد کمک کرده و باعث جوان سازی پوست می شود.

  9.  قهوه های اربیکا حاوی مقدار کافی از پتاسیم و کلسیم بوده که باعث تقویت ناخن ها نیز می شود.

  10. کمک به افزایش متابولسیم بدن که در کاهش وزن بسیار موثر است.

تفاوت قهوه اربیکا و روبوستا :

  1. قهوه اربیکا طعم بینظیر و فوق العاده ایی دارد.

  2. ظاهر دانه قهوه اربیکا تخت و صاف می باشد.

  3. خط وسط دانه اربیکا انحنا دار بوده ولی خط وسط دانه روبوستا صاف است.

  4. قهوه اربیکا کافئین کمتری نسبت به قهوه روبوستا دارد.

  5. دانه قهوه اربیکا دارای ظاهر بیضی تری نسبت به روبوستا می باشد.

  6. قهوه اربیکا به دلیل بالا بودن کیفیت دانه های آن قیمت بالاتری دارد.

  7. قهوه اربیکا نسبت به قهوه روبوستا قند و چربی بیشتری دارد.

  8. بیش از 70 درصد قهوه های کشت شده در جهان اربیکا و مابقی روبوستا هستند.

  9. قهوه اربیکا تلخی کمتری نسبت به قهوه روبوستا دارد.

  10. قهوه اربیکا دارای طعم و عطر قوی تری است.

  11. ترشی قهوه اربیکا از روبوستا بیشتر است.

انواع دانه های قهوه اربیکا :

.در میان کشور های تولید کننده قهوه اربیکا در جهان ، برزیل بزرگ ترین تولید کننده قهوه اربیکا می باشد.

.در مناطق مختلف ، ده ها گونه از خانواده قهوه اربیکا پرورش داده می شود. از رایج ترین گونه های قهوه اربیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد : Kent و Jackson و Gesha و Catuai و Catimor و Caturra و Bourbon و Typica و غیره.

.امیدواریم به کمک این مطلب توانسته باشیم قهوه اربیکا و خصوصیات آن را به خوبی به شما معرفی کرده باشیم تا شما نیز راحت تر بتوانید قهوه اربیکا را از سایر قهوه ها تشخیص داده و بهترین قهوه را برای خود تهیه نمائید.

.برای خرید انواع قهوه های مارک و اورجینال از بهترین و معروف ترین شرکت های تولید قهوه در جهان می توانید به فروشگاه قهوه سه میم مراجعه نموده و هر قهوه ای را که بیشتر با ذائقه و سلیقه تان همخوانی دارد را خریداری نمائید و آن را به صورت پاکت و پلمپ اورجینال درب منزل خود تحویل بگیرید.

.فروشگاه قهوه سه میم از فروشگاه های ویژه در زمینه قهوه می باشد که به دلیل دسترسی که به بازار جهانی دارد ، انواع قهوه های مارک و پرطرفدار جهان را خریداری نموده و آنها را به صورت پلمپ اورجینال وارد کرده و به همان صورت در اختیار قهوه دوستان قرار می دهد تا هر فردی در هر نقطه ای از ایران بتواند از طعم اصیل قهوه دلخواه خود لذت ببرد.

.حتما برای خرید قهوه مصرفی خود فقط به سراغ فروشنده ها و فروشگاه هایی بروید که از معتبر بودن و اصل بودن قهوه های آن مطمئن شده اید تا بتوانید با خیال راحت و با اطمینان قهوه دلخواه خود خریداری نموده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top