کافه سه میم

چطور بفهمیم یک قهوه اصل است؟

روش تشخیص قهوه اصل از تقلبی

از کجا قهوه اصل بخریم؟

  • چطور بفهمیم یک قهوه اصل است؟

.امروزه قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی های پر مصرف و پر طرفدار جهان شناخته می شود که متاسفانه همین یک مورد کافی بوده که افراد سودجوی بسیاری دست به تولید قهوه های بی کیفیت و تقلبی بزنند.

.این افراد به روش های گوناگون همچون اضافه کردن برخی افزودنی ها به قهوه بی کیفیت تا همانند قهوه های اصل به نظر برسند یا حتی ترکیب کردن قهوه های اصل و برند با قهوه های بی کیفیت تا بتوانند سود بیشتری بدست آوردند ، اقدام کرده اند. تشخیص قهوه اصل از تقلبی ، سخت ولی امکان پذیر است.

 

فروش قهوه های مارک

 

.اگر از دوستداران قهوه هستید یا بنا به عادت هر روز قهوه مصرف می کنید تا انرژی بدست آورید ، پیشنهاد ما به شما خرید و مصرف قهوه برند و اصل است. خوشبختانه در کشور برخی فروشگاه های قهوه وجود دارند که فقط قهوه اصل می فروشند و شما می توانید قهوه دلخواه خود را به صورت پلمپ در قالب دانه یا پودر قهوه و با اطمینان خاطر از آنها خریداری کرده و مصرف نمائید.

.یکی از این فروشگاه ها ، فروشگاه قهوه سه میم می باشد که از همان ابتدای فعالیت خود فقط به عرضه قهوه های برند و اورجینال می پردازد و آنها را به صورت مستقیم وارد و در اختیار شما قرار می دهد.

.در کل مصرف قهوه های برند و اصل به دلیل آنکه تحت نظارت کامل و دقیق آزمایشگاهی و کارشناسان این رشته تولید می شوند ، بهتر و با کیفیت تر هستند و عوارض مصرف آنها مانند تپش قلب ، افت فشار و ... بسیار کم و نادر می باشد.

.در این مقاله می خواهیم در مورد چند روش ساده برای تشخیص قهوه اصل از تقلبی را با هم یاد بگیریم.

رنگ قهوه :

.رنگ قهوه از ساده ترین روش های تشخیص قهوه اصل از تقلبی است.

.در قهوه اصل ، دانه قهوه بعد از بو داده شدن رنگ قهوه ای روشن تا تیره پیدا می کند و حتی بعد از سرد شدن ، دانه قهوه رنگ درخشان تری پیدا می کند.

.رنگ دانه قهوه های تقلبی بسیار تیره و سیاه به نظر می رسد و این هم بخاطر آن است که در قهوه های تقلبی برای ارزان تر شدن آن ، از سویا و یا ذرت بو داده مخلوط با دانه های قهوه استفاده می کنند.

 

قهوه برند،قهوه اصل،قهوه مارک،فروش قهوه اصل،خرید قهوه مارک،رنگ قهوه،بوی قهوه،مزه قهوه

 

بوی قهوه :

.قهوه باید بوی قهوه بدهد؛ اگر میزان روبوستا آن بیشتر باشد بوی تلخی و اگر میزان عربیکا در ترکیب آن بیشتر باشد بوی تلخی همراه با بو هایی مانند میوه ، آجیل ، اودویه ، شکلات و ...می دهد.

.قهوه های اصل بوی مطبوع و دلنشینی دارند ، در حالیکه قهوه های تقلبی غالبا بوی مطبوع و جذب کننده ایی ندارند و حتی قهوه های تقلبی گاهی بویی شبیه به بوی خاک در آنها کاملا مشهود است. قهوه های اصل در هنگام دم آوری بوی بسیار نشاط آور  و خوشآیندی دارند در حالیکه در هنگام دم کردن قهوه های تقلبی ، علاوه بر بوی قهوه ، بوی خاک را نیز احساس خواهید کرد.

.همچنین اگر قهوه بوی روغن سوخته بدهد مشخص است که قهوه به درستی رست داده نشده است یا حتی ممکن است در هنگام برشته کردن دانه های آن سوخته باشد و همگی این ها نشان دهنده یک قهوه بی کیفیت و تقلبی است.

.مسلما برای تشخیص بوی قهوه اصل از تقلبی باید اندکی با قهوه و بوی آن آشنایی داشته باشید و تشخیص آن برای تازه کاران کمی مشکل خواهد بود.

 

قهوه برند،قهوه اصل،قهوه مارک،فروش قهوه اصل،خرید قهوه مارک،رنگ قهوه،بوی قهوه،مزه قهوه

 

حجم قهوه :

.از نظر فیزیکی اگر بخواهیم بررسی کنیم ، دانه قهوه در هنگام فرآیند بو داده شدن ، پف می کند که باعث می شود حجم دانه قهوه 5/1 تا 2 برابر شود ولی وزن خالص آن نسبت به دانه قهوه خام حدود 20 تا 30 درصد کاهش پیدا می کند. به همین خاطر یک بسته قهوه اصل همیشه بزرگ تر و سبک تر از قهوه تقلبی است ، حتی اگر از نظر وزن خالص با هم برابر باشند.

خاصیت ویسکوزیته در قهوه اصل :

.ذرات پودر قهوه اصل به صورت شل هستند و تمایلی به چسبیدن به هم یا چسبیدن به سطحی که روی آن هستند ، ندارند ، حتی اگر بسیار زیر هم آسیاب شده باشند؛ در حالیکه ذرات پودر قهوه تقلبی تمایل دارند به هم یا سطحی که روی آن هستند ، بچسبند.

.یک راه دیگر برای تشخیص آن دو از هم این است که پودر قهوه را درون آب سرد بریزید؛ پودر قهوه اصل درون آب کمی باد می کند و پخش می شود و روی آب می ماند ، در حالیکه پودر قهوه تقلبی به هم می چسبند و ته نشین می شود و رنگ تیره به خود می گیرد. (قهوه تقلبی حتی در هنگام دم کردن به ته فنجان شما می چسبد.)

 

قهوه برند،قهوه اصل،قهوه مارک،فروش قهوه اصل،خرید قهوه مارک،رنگ قهوه،بوی قهوه،مزه قهوه

 

مزه قهوه :

.در قهوه اصل حتی به اندازه کم  می توان طعم ترشی را احساس کرد ولی در قهوه تقلبی به سختی طعم واقعی قهوه ، خود را نشان می دهد و به طور معمول قهوه های تقلبی طعمی تلخ و یا کمی شیرین دارند.

 

قهوه برند،قهوه اصل،قهوه مارک،فروش قهوه اصل،خرید قهوه مارک،رنگ قهوه،بوی قهوه،مزه قهوه

 

قیمت قهوه :

.اگر قهوه ای که می خواهید خرید کنید دارای قیمتی است که از انتظار شما کمتر است ، به اصل بودن آن شک کنید؛ زیرا قهوه اصل دارای قیمت مشخص و تقریبا یکسانی در جهان می باشد.

.در کل سعی کنید از فروشگاه های معتبر و فقط از برند های معتبر قهوه در جهان خریداری کنید.

بر روی دانه قهوه اصل اثری از روغن وجود ندارد :

.اگر بر روی دانه های قهوه مقدار قابل توجهی روغن دیدید ، به دلیل آن است که دانه قهوه بیش از حد تفت داده شده است و این امر معمولا در صورتی پیش می آید که فرد رست دهنده بی دانش و بی تجربه باشد که این موضوع در شرکت های بزرگ تولید قهوه قطعا وجود ندارد.

.دانه قهوه باید در حد متناسب و به درستی تفت داده شود تا هم دانه خراب و سیاه رنگ نشود و هم اینکه روغن دانه ها در داخل خود آنها بماند و این امر در داشتن یک اسپرسوی خوب و خوش طعم بسیار موثر است.

تاریخ رست قهوه :

.در زمان خریداری کردن قهوه حتما به تاریخ رست آن که بر روی پاکت وجود دارد ، توجه کنید.

.یک قهوه خوب برای خرید بهتر است دارای زمان رست نزدیک به زمان خریدتان را داشته باشد که به معنای تازه بودن آن است. اگر تاریخی بر روی بسته وجود نداشت و فروشنده هم از آن اطلاع دقیق نداشت ، حتما در مورد خرید آن قهوه تجدیدنظر کنید.

 

قهوه برند،قهوه اصل،قهوه مارک،فروش قهوه اصل،خرید قهوه مارک،رنگ قهوه،بوی قهوه،مزه قهوه

 

.در مقاله دیگری در مورد یک قهوه خوب و ویژگی هایی که باید داشته باشد مفصل توضیح دادیم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

.اگر تمایل دارید قهوه های برند را خریداری کنید ، حتما به فروشگاه قهوه سه میم مراجعه کنید. فروشگاه سه میم شیراز یکی از معتبرترین فروشگاه های قهوه کشور می باشد که فقط به وارد و عرضه کردن قهوه های برند و اورجینال می پردازد و قهوه ها را به صورت مستقیم وارد و با کمترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

.شما می توانید از هر کجای کشور که هستید به راحتی از طریق اینترنت یا تلفنی هر قهوه مارک و اورجینال که می خواهید را از فروشگاه اینترنتی قهوه سه میم خریداری نمائید.

.همچنین امکان عودت و برگشت قهوه خریداری شده در صورتی که پاکت و پلمپ آن باز یا خراب نشده باشد ، وجود دارد.

مقاله های مرتبطی که می تواند در تشخیص انواع قهوه به شما کمک کند:

بهترین قهوه برای من

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

خرید دانه قهوه

 

نویسنده: الهام خجسته

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top